26
d'Abril
de
2017
Act.
26
d'Abril
de
2017
Abertis, a través de la seva filial a Brasil, Arteris, ha guanyat el procés de licitació de la concessió de la gestió de la Rodovias dues Calçados (Itaporanga i Franca), per un període de 30 anys fins al 2047.
L'adjudicació s'ha tancat per un import d'1.212 milions de reals brasilers (al voltant de 353 milions d'euros), en termes reals, a pagar després de la signatura del contracte, i un segon pagament de 225 milions de reals brasilers en termes reals (al voltant de 65 milions d'euros), a pagar després del lliurament de l'actual Autovies.
El lot adjudicat comprèn els 317 quilòmetres administrats per Autovies (corredor São Carlos-Araraquara), concessionària de Arteris, que opera des de 1988 i la concessió de la qual finalitza al desembre de 2018; i altres 403 quilòmetres que estaven sota l'administració directa del govern de l'estat de São Paulo (corredor Araraguara-Itaporanga). En total sumen 720 quilòmetres.
El contracte incorpora un pla d'inversions de prop de 5.000 milions de reals (al voltant d'1.500 milions d'euros), que inclou l'expansió de la capacitat de l'actiu actual mitjançant la duplicació de més de 275 quilòmetres.
L'autopista és un eix de transport estratègic per a l'estat de São Paulo, i transcorre per una de les regions més riques i dinàmiques del país, amb una població d'1,6 milions de persones.
Impacte per al Grup
S'estima que, amb inici de 2019, la nova concessió generarà per al Grup ingressos per 464 milions de reals (al voltant de 135 milions d'euros), i 290 milions de reals de EBITDA (85 milions d'euros), la majoria procedent de la ben coneguda xarxa d'Autovies.
L'anunci suposa una mostra més de l'aposta de Abertis pel creixement internacional, ja sigui a través de l'entrada en nous països, com a través del reforç en aquells països en els quals el Grup opera des de fa anys.
Per Arteris, l'adjudicació reforça el seu lideratge en el sector brasiler i allarga la durada mitjana de la seva cartera en quatre anys. A més, permet la captura de sinergies i ofereix potencials marges de millora en les noves inversions.
Per la seva banda, Abertis es consolida com el líder mundial del sector amb la gestió de més de 9.000 quilòmetres en 14 països.
Resultats fins al març
Abertis també ha anunicat els seus resultats en el que portem de 2017. D'aquesta manera, ha obtingut un benefici de 130 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, xifra un 66,2% inferior als guanys de 385 milions d'euros del mateix període del 2016. No obstant això, en termes comparables, el benefici d'Abertis s'incrementa un 13% fins al març.
La companyia ha explicat que la comparabilitat entre el 2015 i 2016 està influïda per l'impacte de la consolidació de la xilena Autopista Central el gener del 2016, la qual cosa va fer que en el primer trimestre del 2016 tripliqués el benefici.
Els ingressos d'explotació d'Abertis van créixer un 18% entre els passats mesos de gener i març, fins a sumar 1.281 milions d'euros, mentre que el benefici brut d'explotació (ebitda) es va situar en 807 milions, un 13% més. En termes comparables, l'Ebitda va créixer un 7%.
Les inversions efectuades pel grup de concessions van aconseguir els 1.278 milions d'euros, dels quals prop de 1.000 milions es van destinar a la compra de participacions addicionals per prendre el control del 100% de la seva filial francesa.
La companyia que dirigeix Francisco Reynés està potenciant el seu negoci al país veí coincidint amb la proposta d'una eventual fusió amb la companyia italiana Atlantia, una operació que donaria lloc a un gegant d'infraestructures, amb ingressos de 10.400 milions.
Així mateix, el consell d'administració d'Abertis, a proposta de la comissió de nomenaments i retribucions, ha fixat el nombre de membres de la comissió executiva en nou, designant Juan José López Burniol per cobrir la vacant produïda en el seu moment per Grup Villar Mir, i nomenant dos nous membres: Xavier Brossa Galofré i Luis G. Fortuño.
L'adjudicació s'ha tancat per un import d'1.212 milions de reals brasilers (al voltant de 353 milions d'euros), en termes reals, a pagar després de la signatura del contracte, i un segon pagament de 225 milions de reals brasilers en termes reals (al voltant de 65 milions d'euros), a pagar després del lliurament de l'actual Autovies.
El lot adjudicat comprèn els 317 quilòmetres administrats per Autovies (corredor São Carlos-Araraquara), concessionària de Arteris, que opera des de 1988 i la concessió de la qual finalitza al desembre de 2018; i altres 403 quilòmetres que estaven sota l'administració directa del govern de l'estat de São Paulo (corredor Araraguara-Itaporanga). En total sumen 720 quilòmetres.
El contracte incorpora un pla d'inversions de prop de 5.000 milions de reals (al voltant d'1.500 milions d'euros), que inclou l'expansió de la capacitat de l'actiu actual mitjançant la duplicació de més de 275 quilòmetres.
L'autopista és un eix de transport estratègic per a l'estat de São Paulo, i transcorre per una de les regions més riques i dinàmiques del país, amb una població d'1,6 milions de persones.
Impacte per al Grup
S'estima que, amb inici de 2019, la nova concessió generarà per al Grup ingressos per 464 milions de reals (al voltant de 135 milions d'euros), i 290 milions de reals de EBITDA (85 milions d'euros), la majoria procedent de la ben coneguda xarxa d'Autovies.
L'anunci suposa una mostra més de l'aposta de Abertis pel creixement internacional, ja sigui a través de l'entrada en nous països, com a través del reforç en aquells països en els quals el Grup opera des de fa anys.
Per Arteris, l'adjudicació reforça el seu lideratge en el sector brasiler i allarga la durada mitjana de la seva cartera en quatre anys. A més, permet la captura de sinergies i ofereix potencials marges de millora en les noves inversions.
Per la seva banda, Abertis es consolida com el líder mundial del sector amb la gestió de més de 9.000 quilòmetres en 14 països.
Resultats fins al març
Abertis també ha anunicat els seus resultats en el que portem de 2017. D'aquesta manera, ha obtingut un benefici de 130 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, xifra un 66,2% inferior als guanys de 385 milions d'euros del mateix període del 2016. No obstant això, en termes comparables, el benefici d'Abertis s'incrementa un 13% fins al març.
La companyia ha explicat que la comparabilitat entre el 2015 i 2016 està influïda per l'impacte de la consolidació de la xilena Autopista Central el gener del 2016, la qual cosa va fer que en el primer trimestre del 2016 tripliqués el benefici.
Els ingressos d'explotació d'Abertis van créixer un 18% entre els passats mesos de gener i març, fins a sumar 1.281 milions d'euros, mentre que el benefici brut d'explotació (ebitda) es va situar en 807 milions, un 13% més. En termes comparables, l'Ebitda va créixer un 7%.
Les inversions efectuades pel grup de concessions van aconseguir els 1.278 milions d'euros, dels quals prop de 1.000 milions es van destinar a la compra de participacions addicionals per prendre el control del 100% de la seva filial francesa.
La companyia que dirigeix Francisco Reynés està potenciant el seu negoci al país veí coincidint amb la proposta d'una eventual fusió amb la companyia italiana Atlantia, una operació que donaria lloc a un gegant d'infraestructures, amb ingressos de 10.400 milions.
Així mateix, el consell d'administració d'Abertis, a proposta de la comissió de nomenaments i retribucions, ha fixat el nombre de membres de la comissió executiva en nou, designant Juan José López Burniol per cobrir la vacant produïda en el seu moment per Grup Villar Mir, i nomenant dos nous membres: Xavier Brossa Galofré i Luis G. Fortuño.