L'Agència per a la Competitivitat de l'Empresa ACCIÓ ha activat una nova línia d'ajuts per impulsar la internacionalització del comerç online de les empreses catalanes. Amb una dotació de 400.000 euros, ACCIÓ ajudarà a fins a una 80 d'empreses amb una subvenció que podria arribar, segons ha informat el Departament d'Empresa, fins als 10.000 euros per beneficiari.
L'expansió internacional de l'e-commerce català és un factor "clau" per adaptar-se a la pandèmia i la seva afectació sobre l'economia del país, segons ha assegurat el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos. "La Generalitat dona suport a totes aquelles companyies que vulguin sumar-se al context en línia per créixer universalment i millorar la seva competitivitat", ha assegurat.
Els ajuts d'ACCIÓ aniran dirigits a pimes amb seu social a Catalunya. La iniciativa, emmarcada en el programa internacional eTrade de l'agència, pretén millorar a competitivitat de les empreses en els seus canals digitals. Els diners de la subvenció es podrien destinar a un pla de creixement digital, a la creació de campanyes publicitàries internacionals o al desenvolupament de continguts per a la web. També es podrien adquirir actius immaterials relacionats amb la digitalització, com llicències de software.
Segons les dades d'ACCIÓ, la pandèmia ha accelerat el comerç electrònic, amb fins a un 25% d'empreses del país implementant-lo en el darrer any. L'ecosistema empresarial català, a més, està majoritàriament compost per petites i mitjanes empreses amb menys de 10 anys de vida. A més, la facturació de l'e-commerce català supera ja els 3.773 milions d'euros, més de l'1,5% del PIB; i dona feina a més de 18.300 treballadors.