
Acord entre empresa i treballadors de Vidrieria Rovira, situada a la Zona Franca de Barcelona, amb prejubilacions, indemnitzacions per acomiadament d'un mínim de 25.000 euros i el compromís de crear una mesa de reindustrialització, segons ha informat CCOO. Els 168 treballadors van ratificar el pacte per unanimitat en una assemblea celebrada el dissabte 15 de març de 2025. L'acord estableix la voluntat de crear una mesa de reindustrialització amb l'empresa, sindicats, l'Administració i el Consorci de la Zona Franca per buscar una "alternativa industrial" per a la planta i evitar així el seu desmantellament. Les parts també han acordat una indemnització de 53 dies per any -amb màxim de 33 mensualitats- i la garantia d'una indemnització mínima de 25.000 euros.
Per a les persones que tenen entre 55 i 59 anys s'han acordat prejubilacions, mitjançant un conveni especial, amb un complement fins al 85 % del salari net fins als 63 anys. En el cas de les persones que tenen entre 60 i 63 anys, tenen l'opció d'escollir entre el pla de rendes o una indemnització de 33 dies, amb un límit de 18 mensualitats, segons ha detallat Comissions Obreres de Catalunya. L'antiguitat mínima per poder accedir al pla de rendes és de 9 anys. Tant el pla de rendes com el conveni especial, s’incrementaran un 2 % anual. Finalment, l'acord assolit també estableix un lineal de 200 euros per any treballat per a tota la plantilla.
Manifestació a les portes de la fàbrica i visita al Parlament
A finals de gener, el grup multinacional Owens-Illinois va anunciar al comitè d'empresa la decisió de tancar la planta de Vidrieria Rovira a la Zona Franca, amb 168 treballadors i dedicada a la fabricació d'ampolles de vidre. Els empleats van optar per manifestar-se a principis de febrer per rebutjar el tancament, coincidint amb la primera reunió dins el període de consultes, i també es van desplaçar al Parlament per exposar la seva problemàtica als grups polítics. A la cambra catalana, els empleats van reclamar un pla de reindustrialització per evitar els 168 acomiadaments i van carregar contra el grup Owens-Illinois: "Volen enderrocar la planta". "Vidrieria Rovira és una empresa amb història, caràcter i força, capaç de remuntar, però hi ha una mà negra que no vol", van denunciar els treballadors.
El conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper, va assegurar que el Govern faria "el possible" perquè els 168 treballadors de Vidrieria Rovira no perdessin la feina, però que creia que l'empresa nord-americana "fa temps" que havia triat la planta de Catalunya per reduir la seva plantilla. "Hi actuarem i treballarem per fer el possible perquè l'empresa se la quedi algú altre", va recalcar Sàmper.