• Empresa
  • ACS i Atlantia fan un pas més pel control d'Abertis

ACS i Atlantia fan un pas més pel control d'Abertis

Les dues companyies constitueixen les societats instrumentals per gestionar conjuntament l'empresa d'autopistes

La façana de la seu d'Abertis a Madrid
La façana de la seu d'Abertis a Madrid
Europa Press
Barcelona
12 d'Octubre de 2018
Act. 12 d'Octubre de 2018

ACS i Atlantia ja han constituït les dues societats instrumentals a través de les quals ostentaran el control i la gestió conjuntes d'Abertis, segons han informat fonts del sector a Europa Press. Les dues firmes del grup presidit per Florentino Pérez i la companyia participada per la família Benetton han quedat inscrites, així, en el Registre Mercantil.

 

D'aquesta manera, les dues companyies donen un pas més cap a la culminació de la presa conjunta de l'empresa d'autopistes, procés que es tancarà previsiblement la setmana vinent, moment en què està previst que signin el finançament de l'operació amb un macrocrèdit de 10.000 milions d'euros amb una trentena de bancs.

 

Una de les societats instrumentals servirà per canalitzar les participacions de les dues companyies a Abertis i l'altra serà la dels socis minoritaris que encara té l'empresa d'autopistes, que són els que no van acudir a la OPA ni a la posterior ordre permanent de compravenda d'accions.

 

Líder mundial d'infraestructures

Atlantia comptarà amb un 50% del seu capital més una acció, mentre que ACS tindrà un 30% i la seva filial alemanya Hochtief el 20% restant. Els tres socis capitalitzaran la companyia amb una injecció d'un total de 7.000 milions d'euros.

Amb la suma dels dos imports, la societat instrumental comprarà Abertis a Hochtief, tal i com es va establir en l'acord que la constructora espanyola i la companyia italiana van assolir al març. El préstec compta amb la participació de quatre entitats bancàries espanyoles: Caixabank, Santander, el BBVA i Bankia, que contribuiran amb 1.095 milions d'euros.

 

Amb tot això, ACS i Atlania volen conformar un "líder mundial" de construcció i explotació de grans infraestructures, un grup amb qui competir per una cartera de projectes valorats en uns 200.000 milions d'euros en mercats que consideren estratègics, com els Estats Units, Austràlia i Europa.