• Empresa
  • Advanced Factories, el congrés que sí que s'ha celebrat

Advanced Factories, el congrés que sí que s'ha celebrat

La trobada industrial reuneix 17.305 professionals i genera un impacte de 35 milions d'euros a Barcelona

Assistents a l'Advanced Factories 2020 | Cedida
Assistents a l'Advanced Factories 2020 | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
06 de Març de 2020
Act. 31 de Març de 2020

Advanced Factories ha tancat aquest dijous la seua quarta edició congregant a 17.305 professionals i congressistes que s'han reunit en el CCIB de Barcelona per a definir el futur de la indústria. L'esdeveniment d'innovació per a transformar el sector industrial ha convertit, un any més, a la ciutat de Barcelona en capital de l'avantguarda tecnològica industrial, generant un impacte de 35 milions d'euros. La Intel·ligència Artificial, el bessó digital, la ciberseguretat, el primer Congrés Nacional de Gestors de Polígons Industrials o el CIO’s Summit han sigut algunes de les agendes que han marcat les tres jornades del Industry 4.0 Congress.

 

“Estem molt orgullosos d'haver aconseguit que Barcelona siga la capital del sud d'Europa quant a innovació i digitalització industrial. Aquesta nova edició de Advanced Factories ha demostrat que la indústria 4.0 és ací per a quedar-se i que, en aquesta nova dècada que acabem de començar, la robòtica està donant pas a la intel·ligència artificial”, ha assenyalat Albert Planas, director de Advanced Factories.

 

De la mà de més de 350 firmes líders en el sector, com ABB, Accenture, Estimada, Delta, HP, Igus, Infaimon, Bosch Rexroth, Seidor, AUSAPE, Siemens, Schunk, Tecnalia, T-Systems, o Universal Robots, entre altres, els professionals procedents del sector de l'automoció, siderúrgia, indústria alimentària, ferroviari, tèxtil o aeronàutica, han descobert les últimes solucions i equips per a dissenyar fàbriques avançades i connectades. Tot això al costat dels més de 260 experts que han protagonitzat el Industry 4.0 Congress, amb més de 120 conferències vertebrades entorn de la innovació en nous equips industrials, nous processos d'automatització i producció, tecnologies digitals aplicades a la indústria.

Invertir en tecnologies 4.0 per a millorar la competitivitat

En un moment en el qual els models de negoci i les tecnologies canvien a un ritme vertiginós, les empreses han d'estar en contacte permanent amb la transformació. Han de ser més innovadores per a ser més competitives i, per a aconseguir-ho, la relació directa amb el talent és imprescindible. Oriol Alcoba, director general EsadeCreapolis, ha ressaltat en el Industry 4.0 Congress la importància de vincular els ecosistemes industrials amb el coneixement. “Invertir en R+D no és garantia d'èxit, però invertir en R+D és experimentar i explorar, la qual cosa aporta coneixement i augmenta les possibilitats d'èxit en el futur. Connectar-se amb altres organitzacions que generen coneixement i poden aplicar-ho a l'empresa és fonamental per a innovar”, va explicar.

Analitzar i planificar és el punt de partida bàsic per a una transformació digital reeixida. En aquest sentit, els experts recomanen seguir una metodologia o un pla directe basat en objectius de negoci específics de la indústria, combinat amb les àrees de millora prioritzades. Així ho va explicar Álvaro Esteve, director de Factory Automation de Siemens: “Encara que la prioritat és l'automatització, no hem de perdre el nord, d'ací la importància d'utilitzar eines que ajuden a realitzar un diagnòstic del problema i aportar solucions ràpidament". 

A més, en aquesta nova era de la indústria 4.0 destaca l'ús del bessó digital per a experimentar virtualment amb els canvis en els processos de producció amb dades reals, que ha permés a empreses de la indústria d'alimentació i begudes explorar la manera d'aconseguir una producció més eficient i amb menys costos associats. “L'ús del bessó digital permet prendre decisions en tot el cicle de vida de les inversions amb la garantia que ofereix una simulació prèvia. Perquè funcione, el més important és la realimentación constant entre el món físic i digital i parar atenció a les grans columnes en les quals ens sustentem: la velocitat, la flexibilitat, l'eficiència, la qualitat i la seguretat”, ha destacat el responsable de Vertical Market F&B de Siemens, Manuel Cadenas.