09
de Març
de
2015
Estimar el que es fa per vendre-ho millor. És la filosofia darrere de l'eslògan "We are pet lovers" que l'empresa Affinity Petcare s'ha inventat i fet creure per posicionar-se al mercat com a productors d'aliments per a mascotes, les quals estimen com si fossin les seves pròpies. "Som amants de les mascotes. Ens definim com a pet lovers perquè volem que hi hagi aquesta vinculació, interacció i bon clima en aquesta relació amb els clients", apunta Teresa Niubó, portaveu i directora de RRHH de la companyia.
La seva estima per les mascotes és tan ferma que fa uns mesos van sorprendre propis i estranys autoritzant els seus treballadors a portar la mascota a l'oficina. "Pensàvem que és un benefici que ens havia de diferenciar. Ve més per la inquietud interna de voler facilitar la millora interna de l'empresa", apunta Niubó. La nova mesura ha implicat la creació d'una zona per l'ús exclusiu de les mascotes i un protocol intern que els treballadors han de seguir per cuidar del gos durant el temps que aquest passa a la feina, sigui en una reunió o durant una trobada entre companys. "Era un projecte-pilot: vam fer-los una enquesta i la resposta va ser molt positiva. És fàcil, senzill i el que hem vist és que la gent ho valora moltíssim. Ens dóna molt bona imatge, ens diferencia molt i ens fa molt més atractius", assegura Niubó. A la seu central de Sant Cugat del Vallès i a la de París ja s'ha implementat.
També fa uns dies, durant la celebració de la fira d'ocupació juvenil JOBarcelona, l'equip de recruitement d'Affinity Petcare va estar buscant futurs treballadors mitjançant un test d'afinitat amb gossos. De nou, cercant pet lovers. Per què ho fan? Bàsicament, perquè com a companyia volen ser diferents. "No volem canviar, volem marcar la diferència i crear coses noves", apunta Niubó. I és que la innovació és un tret diferencial per aquesta empresa catalana –forma part del holding empresarial Agroalimen- que fabrica a Catalunya (a la seu de Santa Margarida dels Monjos), a França i al Brasil. Amb presència a més de 20 països, l'empresa té seu, a banda de Sant Cugat del Vallès i París, a Milà i Sao Paulo i compta amb un total de 1.1000 empleats.
Digitals i innovadors
Innoven en les relacions laborals, en la producció (a hores d'ara cerquen millorar els productes alimentaris secs, com les croquetes) i també en la implementació de l'estratègia digital a l'empresa. "La nostra és una categoria molt social perquè a la gent li agrada molt compartir a les xarxes socials les informacions de les seves mascotes i, a més, busca molta informació a Internet, per aquesta raó hem creat una sèrie de continguts perquè és important estar ben posicionat", assegura, demostrant que coneix bé el mercat. La consolidació de la seva e-commerce, l'activació d'estratègies d'employer branding i la inauguració d'una xarxa social interna a l'empresa han creat tot un nou ecosistema digital.
Però, en definitiva, el seu negoci és el de la venda de menjar per a gats i gossos. Segons confirma Niubó, facturen "més de 500 milions d'euros", i tot produint més de 1.200 racions de menjar cada dia a través de les marques Advance, Ultima i Brekkies i els seus productes estan disponibles en més de 40.000 punts de venda. "Al mercat del pet food d'Espanya som líders. Però tot i que existeixen altres companyies multinacionals, nosaltres competim amb aquestes empreses sent catalans, des d'aquí i en altres mercats", destaca la directiva. Segons explica a VIAempresa, en els diferents rànquings Affinity Petcare és líder de mercats a Espanya, segona companyia en França i Itàlia (en total, cinquena a Europa) i cinquena en el mercat brasiler. "Estem consolidats i anem creixent", assenyala, amb certa modèstia, la responsable de l'empresa.
Fundació pròpia, aposta per la recerca
Enarborant la bandera del respecte animal, Affinity va crear en 1987 una fundació pròpia, la Fundació Affinity, des d'on activen projectes per ajudar a la gent a crear aquest vincle especial entre el propietari i la seva mascota. "La Fundació té un observatori amb programes implantats a llars d'avis o presons, per exemple, on es desenvolupen diferents teràpies amb gossos", explica Niubó. La Fundació és autora de la mítica campanya de publicitat "Ell mai ho faria. No ho abandonis" que es va emetre pels diferents mitjans de comunicació l'any 1988 per conscienciar sobre el problema de l'abandonament de gossos i gats.
A més, treballen braç a braç amb la Càtedra de la Fundació Affinity, un centre de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) dedicat a la recerca, la formació i la difusió dels beneficis de la convivència amb animals per a la salut i el benestar de les persones. En definitiva, les seves iniciatives, cerques i treballs volen buscar la diferència: "Volem coses que ens facin grans i que facin que les coses siguin diferents", torna a repetir Niubó. Si convertir l'estima als animals en un èxit empresarial és "ser grans", l'objectiu l'han complit.
La seva estima per les mascotes és tan ferma que fa uns mesos van sorprendre propis i estranys autoritzant els seus treballadors a portar la mascota a l'oficina. "Pensàvem que és un benefici que ens havia de diferenciar. Ve més per la inquietud interna de voler facilitar la millora interna de l'empresa", apunta Niubó. La nova mesura ha implicat la creació d'una zona per l'ús exclusiu de les mascotes i un protocol intern que els treballadors han de seguir per cuidar del gos durant el temps que aquest passa a la feina, sigui en una reunió o durant una trobada entre companys. "Era un projecte-pilot: vam fer-los una enquesta i la resposta va ser molt positiva. És fàcil, senzill i el que hem vist és que la gent ho valora moltíssim. Ens dóna molt bona imatge, ens diferencia molt i ens fa molt més atractius", assegura Niubó. A la seu central de Sant Cugat del Vallès i a la de París ja s'ha implementat.
També fa uns dies, durant la celebració de la fira d'ocupació juvenil JOBarcelona, l'equip de recruitement d'Affinity Petcare va estar buscant futurs treballadors mitjançant un test d'afinitat amb gossos. De nou, cercant pet lovers. Per què ho fan? Bàsicament, perquè com a companyia volen ser diferents. "No volem canviar, volem marcar la diferència i crear coses noves", apunta Niubó. I és que la innovació és un tret diferencial per aquesta empresa catalana –forma part del holding empresarial Agroalimen- que fabrica a Catalunya (a la seu de Santa Margarida dels Monjos), a França i al Brasil. Amb presència a més de 20 països, l'empresa té seu, a banda de Sant Cugat del Vallès i París, a Milà i Sao Paulo i compta amb un total de 1.1000 empleats.
Digitals i innovadors
Innoven en les relacions laborals, en la producció (a hores d'ara cerquen millorar els productes alimentaris secs, com les croquetes) i també en la implementació de l'estratègia digital a l'empresa. "La nostra és una categoria molt social perquè a la gent li agrada molt compartir a les xarxes socials les informacions de les seves mascotes i, a més, busca molta informació a Internet, per aquesta raó hem creat una sèrie de continguts perquè és important estar ben posicionat", assegura, demostrant que coneix bé el mercat. La consolidació de la seva e-commerce, l'activació d'estratègies d'employer branding i la inauguració d'una xarxa social interna a l'empresa han creat tot un nou ecosistema digital.
Però, en definitiva, el seu negoci és el de la venda de menjar per a gats i gossos. Segons confirma Niubó, facturen "més de 500 milions d'euros", i tot produint més de 1.200 racions de menjar cada dia a través de les marques Advance, Ultima i Brekkies i els seus productes estan disponibles en més de 40.000 punts de venda. "Al mercat del pet food d'Espanya som líders. Però tot i que existeixen altres companyies multinacionals, nosaltres competim amb aquestes empreses sent catalans, des d'aquí i en altres mercats", destaca la directiva. Segons explica a VIAempresa, en els diferents rànquings Affinity Petcare és líder de mercats a Espanya, segona companyia en França i Itàlia (en total, cinquena a Europa) i cinquena en el mercat brasiler. "Estem consolidats i anem creixent", assenyala, amb certa modèstia, la responsable de l'empresa.
Fundació pròpia, aposta per la recerca
Enarborant la bandera del respecte animal, Affinity va crear en 1987 una fundació pròpia, la Fundació Affinity, des d'on activen projectes per ajudar a la gent a crear aquest vincle especial entre el propietari i la seva mascota. "La Fundació té un observatori amb programes implantats a llars d'avis o presons, per exemple, on es desenvolupen diferents teràpies amb gossos", explica Niubó. La Fundació és autora de la mítica campanya de publicitat "Ell mai ho faria. No ho abandonis" que es va emetre pels diferents mitjans de comunicació l'any 1988 per conscienciar sobre el problema de l'abandonament de gossos i gats.
A més, treballen braç a braç amb la Càtedra de la Fundació Affinity, un centre de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) dedicat a la recerca, la formació i la difusió dels beneficis de la convivència amb animals per a la salut i el benestar de les persones. En definitiva, les seves iniciatives, cerques i treballs volen buscar la diferència: "Volem coses que ens facin grans i que facin que les coses siguin diferents", torna a repetir Niubó. Si convertir l'estima als animals en un èxit empresarial és "ser grans", l'objectiu l'han complit.