• Empresa
  • Agbar reclama més contracte social per a una recuperació sostenible

Agbar reclama més contracte social per a una recuperació sostenible

El president de la companyia, Ángel Simón, considera que cal donar un "paper essencial de l'empresa com a part de la solució"

L'esmorzar d'Agbar amb la Fundación CEDE y Deloitte
L'esmorzar d'Agbar amb la Fundación CEDE y Deloitte
Redacció VIA Empresa
Barcelona
21 de Juliol de 2020

"Hem d'ampliar l'abast del contracte social amb la participació de tots per contribuir a una recuperació sostenible, sense deixar ningú enrere". Així de clar i contundent s'ha mostrat el president d'Agbar, Ángel Simón, que ha participat aquest matí en un esmorzar de treball en línia organitzat per la Fundació CEDE, en col·laboració amb Deloitte, amb l'objectiu de compartir la seva visió enfront dels actuals desafiaments econòmics, socials i mediambientals, així com les mesures dutes a terme per la companyia arran la crisi sanitària.

 

Davant la crisi que estem vivint, Simón assenyala que cal donar un "paper essencial de l'empresa com a part de la solució, dins del marc d'actuació establert per l'Agenda 2030 de les Nacions Unides, i ampliar l'abast del contracte social". En aquest sentit, sosté que el pacte ha de basar-se en tres eixos: la solidaritat, l'ocupació de qualitat i la reconstrucció verda, però també ha de "comptar amb la participació i el compromís de tots -ciutadania, administracions, entitats socials i empreses- amb l'objectiu de contribuir a una recuperació sostenible, sense deixar a ningú enrere".

Precisament per això, el president d'Agbar assegura que "la col·laboració público-privada és imprescindible com a motor de dinamització, permetent mobilitzar recursos financers i executar les inversions necessàries per garantir els nivells de benestar i poder assegurar les infraestructures que millorin la competitivitat i la sostenibilitat".

 

Agbar ha tingut un paper clau en la crisi de la covid-19 ja que, com recorda el seu president, "amb anticipació, vam engegar un pla de mesures per garantir el subministrament d'aigua i sanejament a la ciutadania, considerats com a serveis essencials per la seva estreta relació amb la salut i la higiene, així com per preservar la seguretat i la salut de la plantilla". Per a això, la companyia ha implantat un model d'operació adaptada, que inclou la manera de presència permanent en instal·lacions, per minimitzar el risc de contagi i garantir la continuïtat del servei. Aquesta presència permanent de treballadors i treballadores ha tingut lloc en els punts més vitals per al cicle de l'aigua, permetent garantir el funcionament de les plantes de tractament d'aigua.