• Empresa
  • L’Agència de Ciberseguretat de Catalunya invertirà 2 milions en sensibilitzar ciutadania i empreses

L’Agència de Ciberseguretat de Catalunya invertirà 2 milions en sensibilitzar ciutadania i empreses

L’informe de prospectiva del 2025 alerta de l’amenaça d’ús de dades robades

La directora de l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya, Laura Caballero | ACN
La directora de l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya, Laura Caballero | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
27 de Gener de 2025
Act. 27 de Gener de 2025

L’Agència de Ciberseguretat de Catalunya té previst invertir 2 milions d’euros fins al juny del 2026 per ajudar la ciutadania i les empreses a prevenir les ciberestafes i altres problemes de ciberseguretat, gràcies a fons europeus. L’enorme quantitat de dades personals robades durant el 2024, combinada amb l’ús cada vegada més estès de la intel·ligència artificial per part dels grups cibercriminals, provocarà que la ciutadania i les empreses estiguin més exposades a ser víctimes de frau en els pròxims mesos. Aquesta és una de les principals conclusions de l’Informe de Prospectives 2025 elaborat per l’Agència de Ciberseguretat.

 

La directora de l’Agència, Laura Caballero, insisteix que la prevenció és el millor mecanisme per evitar els fraus: “És la nostra responsabilitat conscienciar i sensibilitzar la ciutadania, perquè qualsevol persona pot ser víctima d’un frau. I ho hem de fer de forma fàcil, dotant a la societat d’eines per aprendre a identificar els perills que hi ha a Internet”.

Entre les iniciatives que posarà en marxa l’Agència hi ha un sistema d’avisos per alertar la població de les ciberestafes, un assistent intel·ligent amb consells i solucions de ciberseguretat, xerrades i formacions adreçades a la ciutadania i a la gent gran en particular o campanyes a les xarxes socials, entre d’altres.

 

La sensibilització arribarà a la gent jove a través de campanyes en xarxes socials, a la gent gran a través de xerrades i informació per correu postal, i a les empreses mitjançant trobades, finançament per protegir-se i avisos. Caballero es marca com a repte per aquest 2025 que els avisos siguin molt més “quirúrgics” i arribin directament a l’audiència directament afectada per un tipus determinat d’estafa.