• Empresa
  • Albert Martí, el repte de Bananity

Albert Martí, el repte de Bananity

El director de Bananity es troba als Estats Units presentant el producte en un territori que ha de ser clau pel seu creixement

Albert Martí, director de Bananity
Albert Martí, director de Bananity
Víctor Solvas
06 de Juny de 2013
Act. 03 d'Abril de 2014
Ara fa un any, el director general de Bananity, Albert Martí, assegurava que la pregunta que més li feien era per què no havia fundat aquesta xarxa social a San Francisco. La seva resposta era simple: "Per què no podem fer-la des d'aquí?". Dotze mesos després, l'empresa continua instal·lada a la Casa Banana de Valldoreix, però ja ha fet una primer excursió a l'altra banda de l'Atlàntic. Segons ha confirmat Bananity a VIAempresa, la companyia està de gira pels Estats Units presentant el seu producte i buscant possibles inversors en futures rondes de finançament.

Des de l'empresa consideren que aquest és "un salt natural" després de tancar a l'estat una primera ronda de finançament per valor de 400.000 euros que va servir per desenvolupar les aplicacions mòbils i la nova versió de la web. "És només una primera aproximació per veure l'encaix del producte allà i la resposta és positiva", asseguren. La xarxa social compta amb recursos suficients per aquest any, pel que no tenen previst aixecar la nova ronda fins el 2014, que es destinarà a apropar-se als objectius de l'empresa: desenvolupar l'algoritme que els ha de convertir en un gran recomanador i arribar al milió d'usuaris.

De la multinacional a l'start-up
Aquests objectius, però, encara queden lluny. Amb 35.000 usuaris registrats, la xarxa social és ara un punt de trobada de grups amb interessos comuns. Veient l'ambiciós objectiu, l'Albert Martí podria estar maleint el dia que va acceptar la proposta d'en Pau Garcia-Milà i en Sergio Galiano per crear Bananity, però no és el cas. Martí tenia la seva carrera feta en llocs directius de multinacionals com Loréal i Sara Lee, però sempre havia tingut la voluntat d'iniciar un projecte propi vinculat amb la tecnologia, així que no va deixar escapar l'oportunitat.

"L'Albert és un líder nat, un gran gestor d'equips i una persona molt positiva, amb total confiança en el producte". Així el perfilen des de Bananity. El directiu i, per extensió, l'empresa també s'han guanyat la fama de creatius, potser en part pel context afavoridor en que es troben. La companya conviuen amb les start-up Wine is Social i Genuinus, amb qui comparteixen jornades dedicades exclusivament a desenvolupar els seus productes, però també moments de networking i tasts de vins al migdia. "Aquestes sinèrgies són essencials per nosaltres, perquè ens permeten analitzar el que fem des d'un punt de vista diferent", apunten a Bananity.

Un producte a desenvolupar
La xarxa social va néixer amb grans expectatives, potser fomentades per l'aparició de cares com les de Pau García-Milà, Andreu Buenafuente o Cristina Garmendia i les xifres en les que es mou donen la sensació que no acaben d'arrencar, però des de l'empresa consideren que aquesta és una visió precipitada. "Tot just estem desenvolupant el producte i a l'abril vam presentar la versió Beta". De fet, consideren un èxit haver arribat als 35.000 usuaris sense haver presentat el producte en mercats naturals com Llatinoamèrica. On sí es farà aquest pas és als Estats Units, on l'Albert Martí tot just fa els primers passos en busca del desitjat milió d'usuaris.