La startup barcelonina Regality ha desenvolupat un algoritme per trobar regals en funció del perfil d'una persona. La tecnologia de la proposta de l'emergent catalana utilitza la intel·ligència artificial per generar un perfil de la pesona receptora del regal i suggerir-hi una selecció d'obsequis basats en un qüestionari que, segons han informat, el 75% dels seus usuaris han completat.
L'algoritme aplicat per l'emergent, segons la mateixa Regality, ha suposat una feina de més de dos anys de desenvolupament, i una inversió inicial propera als 200.000 euros provinents de recursos propis i d'una ronda d'inversió per valor de 95.000 euros. L'empresa va començar a operar el novembre de 2020, i va llençar una versió millorada abans del Nadal del 2021, amb més de 1.500 productes d'un total de 95 marques.
Regality ja opera al conjunt de l'Estat espanyol, i ofereix als seus usuaris un servei d'entrega al mateix dia disponible només a grans ciutats. La startup compta amb productes de grans marques, però també d'algunes de les principals empreses de l'ecosistema local, com Waynabox, VermutApp o Colvin. Segons el CEO i cofundadors de la companyia, Martin Lela, part de l'objectiu de l'empresa es concreta en "ajudar les empreses emergents a donar-se a conèixer i créixer de la mà".
Des del llançament de la plataforma millorada al desembre, Regality ja compta amb prop de 3.000 usuaris. Amb aquest ritme de creixement, l'emergent espera tancar l'exercici 2022 amb una facturació de 450.000 euros i una expansió "ràpida" a altres països europeus fora del mercat espanyol. Tot i que l'empresa va néixer a l'Argentina, els seus fundadors – el mateix Lela juntament amb Nicolás Arias i Tadeo García – es van traslladar a Barcelona per "les majors oportunitats que presenta de cara al mercat europeu".