La fira Alimentària, que celebrarà la seva propera edició del 16 al 19 d'abril del 2018 en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona, preveu generar un impacte econòmic d'uns 200 milions d'euros i atreure uns 150.000 visitants, dels quals 45.000 internacionals. Així ho ha posat de manifest el director de la fira, J.Antonio Valls, a la presentació d'Alimentària i ha matisat que encara no ha finalitzat la contractació en els diferents salons que conformen el congrés i que es repartiran en més de 100.000 metres quadrats d'exposició.
Alimentària segueix creixent respecte a edicions anteriors ja que durant el 2016 va generar un impacte econòmic de 180 milions i va registrar un total de 42.000 visitants internacionals. Aquesta nova edició té un marcat caràcter internacional, ja que s'han invertit 2,5 milions d'euros en accions per posar en contacte les empreses espanyoles amb compradors internacionals i potenciar el treball en xarxa.
800 compradors internacionals
L'organització ha convidat 800 compradors internacionals, un 30% més que la passada edició, a més d'importadors i operadors de la gran distribució i el canal Horeca, tant espanyols com estrangers, que participaran en 11.200 reunions de negocis amb les firmes expositores. En aquest marc, se celebraran el Food & Drink Business Meeetings, on es realitzaran entrevistes entre expositors i compradors de fora d'Europa, i l'Intervin Business Meetings, que posarà en contacte els cellers participants amb més de 300 importadors, distribuïdors i operadors.
A més, Alimentaria 2018 coincidirà amb el saló Hostelco, centrat en equipament per a la restauració i l'hoteleria, la qual cosa potenciarà encara més les sinergies amb la indústria alimentària, sectors que estaran representats en la fira per més de 4.500 empreses expositores.Valls ha destacat que la celebració conjunta de tots dos salons augmentarà el potencial de la indústria alimentària, juntament amb la gastronomia i el turisme, uns sectors que representen el 25% del PIB espanyol.
Sextet de salons
L'oferta es repartirà en 6 salons: Intervin, amb 700 cellers com Juvé i Camps, Freixenet i Codorniu i preveu 32.000 visitants; Intercarn, amb 500 expositors i atraurà 48.000 visitants; Interlact, amb 150 expositors i 15.000 visitants professionals; Restaurama, que preveu reunir 300 firmes augmentant la presència de cafès i congelats i atreure 34.000 professionals; Expoconser, amb 200 expositors i 22.000 compradors, i Multiple Foods, amb 2.000 firmes i 96.000 visitants.
Alimentaria 2018 tornarà a comptar amb espais com The Alimentaria Hub i The Alimentaria Experience, que acolliran més de 200 activitats, i l'espai de divulgació del vi Vinorum Think, a més de showcookings i tallers.
El president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, el director general de la Indústria Alimentària del Govern central, Fernando José Burgaz, i la directora d'Aliments i Gastronomia de l'Icex, María Naranjo, no s'han volgut perdre la presentaci´o d'aquest divendres. Tots ells han destacat la importància de les exportacions en el sector agroalimentari, i la necessitat que els productes espanyols creuin les fronteres d'Europa, que concentra més del 70% de les exportacions alimentàries espanyoles, per arribar a altres mercats, com els Estats Units, el Japó i la Xina.