Més de 3.200 empreses expositores procedents de 68 països han participat en la convocatòria per a incentivar el negoci, la internacionalització i la competitivitat de sectors estratègics per a l'economia espanyola. Poques hores abans del seu tancament, prop de 107.900 professionals han visitat el saló, un 25% internacionals, de 120 països. Amb un impacte econòmic estimat de 180 milions d'euros, les xifres d'Alimentaria & Hostelco reflecteixen la fortalesa del certamen, que ha ocupat prop de 100.000 m² de superfície neta d'exposició, la pràctica totalitat del recinte Gran Via de Fira de Barcelona.
Una vegada més, Alimentaria & Hostelco s'ha consolidat com un esdeveniment global estratègic per a la internacionalització de les seves empreses participants. Aquesta edició ha comptat amb més de 900 companyies internacionals, liderades per les italianes, i amb un remarcable retorn de les asiàtiques, especialment de la Xina, Corea del Sud i Tailàndia.
La cita firal ha revalidat el seu lideratge potenciant la complementarietat dels seus sectors representats i oferint una gran plataforma de negoci per als seus professionals. Entre els assistents s'ha comptat amb la presència de 2.200 importants compradors convidats procedents de mercats estratègics per a l'exportació d'aliments i equipament hostaler, com la Unió Europea, els EUA i Llatinoamèrica, que han participat en unes 13.500 reunions amb empreses.
Per al director general d'Alimentaria Exhibitions, J. Antoni Valls, "aquesta edició ha estat un èxit rotund d'internacionalització i mostra el gran poder de convocatòria d'Alimentaria & Hostelco, que ha recuperat les seves xifres prepandèmiques i a compradors de països estratègics com la Xina. El saló es consolida així com una de les principals trobades de negocis internacionals del sector".
Aliments funcionals i intel·ligència artificial
La innovació alimentària, la gastronomia i l'auge de la proteïna, així com les últimes tendències en el sector hostaler han protagonitzat el programa de més de 350 activitats d'Alimentaria & Hostelco, en el qual han participat prop de 700 prestigiosos experts i xefs. El saló ha estat un gran aparador amb centenars d'innovacions, entre les quals destaquen els aliments funcionals i més saludables. També s'ha constatat la transformació digital que està experimentant el sector i s'han pogut descobrir com les noves tecnologies i la intel·ligència artificial s'integren en la indústria i els serveis amb robots i noves solucions que optimitzen la gestió de restaurants i els seus recursos, el manteniment, l'atenció al client o la sostenibilitat.