• Empresa
  • Almirall inverteix 473 MEUR en productes nord-americans

Almirall inverteix 473 MEUR en productes nord-americans

La farmacèutica adquireix la cartera de dermatologia mèdica d’Allergan als Estats Units

La seu central de Laboratoris Almirall a Barcelona
La seu central de Laboratoris Almirall a Barcelona
ACN
Barcelona
03 d'Agost de 2018
Act. 03 d'Agost de 2018

Almirall ha tancat un acord amb Allergan per adquirir una cartera de cincproductes de dermatologiamèdica en el mercat dels Estats Units per un preu d'adquisició de 550 milions de dòlars (uns 473 milions d'euros) més un pagament diferit de 100 milions de dòlars (uns 86,4 milions d'euros) el primer trimestre del 2022 condicionat a l'evolució del negoci.

 

Els cinc productes adquirits per Almirall en aquesta operació de compra són marques ''madures'' i en creixement com Aczone (dapsona), Tazorac (tazaroteno), Azelex (àcid azelaico) i Cordran Tape (fludroxicortida) i Seysara (sareciclina). Aquest últim producte, Seysara, és l'únic que està pendent d'aprovació per part de les autoritats. L'autorització es preveu per al quart trimestre del 2018. 

Per Almirall la compra té un component estratègic que l’ajuda a reforçar la seva divisió dermatològica en un dels mercats més importants del món. El conseller delegat d'Almirall, Peter Guenter, ha comentat que la compra ''reforçarà i consolidarà'' la divisió de dermatologia en el mercat més gran del món que és els Estats Units. Guenter ha afegit que amb aquesta nova incorporació en el perímetre de la companyia hi haurà un impacte ''immediat'' en el compte de resultats d'Almirall. 

 

Els quatre productes adquirits que ja tenen un recorregut de vendes han suposat una facturació de 70 milions de dòlars el primer semestre, i només amb Seysara, Almirall preveu que hi hagi un increment de vendes de fins a 200 milions de dòlars en un any. 

Amb la incorporació d'aquests nous productes dermatològics, les vendes de la divisió dermatològica passaran de suposar el 34% del total de la facturació en el tancament d'aquest primer semestre fins als 43% en un càlcul proforma. A més, amb aquests nous productes, el pes de la facturació a l'Estat espanyol baixarà del 37% actual fins al 32%, mentre que el pes dels Estats Units augmentarà del 8% actual al 21%.