• Empresa
  • Almirall obté un 38,7% menys de beneficis per la pandèmia

Almirall obté un 38,7% menys de beneficis per la pandèmia

Les vendes netes de la biofarmacéutica catalana, excloent la contribució d'AstraZeneca, van arribar fins als 215,4 milions d'euros

La biofarmacéutica catalana diu anar "pel bon camí", segons el seu CEO Gianfranco Nazzi | Europa Press
La biofarmacéutica catalana diu anar "pel bon camí", segons el seu CEO Gianfranco Nazzi | Europa Press
Europa Press
Barcelona
10 de Maig de 2021

Almirall va obtenir un benefici net de 29,8 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, la qual cosa suposa un 38,7% menys que en el mateix període de 2020, a causa de la crisi de la covid-19, segons ha informat aquest dilluns la companyia, que ha precisat que el seu resultat net normalitzat va ser de 42,2 milions d'euros, un 13,7% menys que un any abans. Les vendes netes de la biofarmacéutica, excloent la contribució d'AstraZeneca, van aconseguir els 215,4 milions d'euros, amb un augment interanual del 5%.

 

A això van contribuir tots els motors de creixement del grup i altres transaccions, com a desinversions i ingressos per llicències, que van tenir un impacte positiu sobre les vendes netes de 16 milions d'euros en el primer trimestre de 2021. El resultat brut d'explotació (ebitda) d'Almirall, excloent AstraZeneca, va ascendir fins a març a 68 milions d'euros, amb un avanç interanual del 46%, mentre que el resultat net d'explotació (ebit) va totalitzar 45 milions d'euros, un 21,7% menys. La companyia biofarmacéutica espera una recuperació progressiva del negoci de dermatologia mèdica en la segona meitat de 2021 després d'un començament positiu en 2021 i amb l'expectativa que els programes de vacunació contribuiran a aconseguir un entorn més normalitzat durant el segon trimestre.

"Els sòlids resultats obtinguts en 2020 i en aquest primer trimestre de 2021 confirmen que anem pel bon camí i reforcen la nostra posició en dermatologia mèdica. La nostra prioritat actual és impulsar el creixement de la companyia a mitjà termini. Per aconseguir-ho, invertirem en el llançament de nous productes i ens assegurarem que donin bons resultats i facin créixer el nostre negoci", ha destacat el CEO d'Almirall, Gianfranco Nazzi. Després dels "bons resultats" del primer trimestre, el grup manté el seu objectiu per 2021 d'aconseguir un creixement d'un dígit mitjà de les vendes netes i de la seva ebitda (sense la contribució d'AstraZeneca) de 190 i 210 milions d'euros, la qual cosa equival a un ebitda reportat de 215 i 235 milions d'euros.