• Empresa
  • Almirall perd 99,7 MEUR pel negoci als Estats Units

Almirall perd 99,7 MEUR pel negoci als Estats Units

La companyia redueix les vendes a la meitat i torna als nombres vermells

La seu central de Laboratoris Almirall a Barcelona
La seu central de Laboratoris Almirall a Barcelona
Agències
Barcelona
06 de Novembre de 2017
Act. 06 de Novembre de 2017

Almirall ha registrat unes pèrdues de 99,7 milions d’euros durant els nou primers mesos de l’any davant dels 103,5 milions d’euros de beneficis que es van obtenir en el mateix període de l’any passat, segons ha informat la companyia.

 

L’Ebdita s’ha situat en els 100,1 milions d’euros, un 45,5% menys que el 2016. Segons el conseller delegat d’Almirall, Peter Guenter, els resultats segueixen marcats per l’impacte de la decisió dels Estats Units d’ampliar els medicaments genèrics, que han afectat la línia de productes Acticlate d’Aqua en aquest mercat. Aquesta situació ha fet caure les vendes de la companyia, que han passat dels 187 milions d’euros el 2016 fins als 97 milions d’euros aquest any.

Guenter assegura que el 2017 “no ha evolucionat de la manera que s’esperava inicialment”, ja que la situació “d’Aqua als Estats Units ha demostrat ser molt difícil” tot i que les mesures que s’han adoptat els últims mesos per mitigar l’impacte de la decisió de convertir en genèrics medicaments de la cartera d’Almirall als Estats Units ja “comencen a tenir efecte positiu”.

 

No obstant això, el resultat net normalitzat ha estat positiu, amb 22,6 milions d’euros, un 71,7% inferior a l’assolit en els nou primers mesos del 2016. Entre el gener i el setembre, els ingressos totals han assolit els 561,6 milions d’euros, un 11,6% menys que els aconseguits fa un any. D’altra banda, el marge brut s’ha situat en els 310,6 milions d’euros, un 23,6% menys, afectat negativament per la reducció de les vendes a les zones geogràfiques amb més marge.

La companyia ha assenyalat que utilitzarà la seva “sòlida” posició financera per abordar oportunitats de creixement en aquesta direcció, buscant empreses i/o actius a Europa i als Estats Units que, des d’un començament, generin valor pels accionistes.