El pla B del comerç en línia s’anomena Bixoto, una startup barcelonina que pretén revolucionar les compres a través d’Internet des del seu magatzem ubicat a Sabadell i que ofereix més de 250.000 productes als seus usuaris. Sota el lema Més que una startup, la plataforma pretén contribuir a un món méssostenible, un repte igual de complex que necessari en haver-hi un 85% de compradors en línia a escala mundial. Segons dades de Statista, un 67% de la població mundial realitza una compra en línia al mes i un 25% en fa una a la setmana.
“M’agrada més la paraula conscient que sostenible, perquè aquesta s’utilitza de forma molt vaga, generalment” apunta Pablo Regañas, cofundador de Bixoto, qui explica a VIA Empresa que pretén canviar la manera en què es duu a terme el comerç en línia avui dia, on els consumidors, acostumats als marketplaces, “no saben ni qui et ven el producte ni amb qui estàs tractant”.
Bixoto ofereix més de 250.000 productes als seus usuaris
La plataforma de Bixoto dona lloc a un espai organitzat i intuïtiu que facilita l’usuari arribar a les diverses verticals de negoci que ofereix, entre les quals es troben esport i oci, salut i bellesa, informàtica, cosmètica o cuina, entre d’altres. “Disposem de diversos especialistes per a cada vertical, de manera que puguin explicar al client tots els productes i oferir una experiència personalitzada, com la que podries tenir en una botiga física”, comenta Regañas.
Els inicis: un italià i una pedra per a pizza
L’origen del projecte es troba l’octubre del 2020, quan Regañas, juntament amb Jean-Baptiste Choteau, aleshores directors generals d’Oscaro a Espanya i França respectivament, van decidir reunir la seva experiència per fundar una empresa francoespanyola. “Hi havia coses que crèiem que podíem fer de forma diferent, i com coneixíem els proveïdors de transport, de producte i de mètodes de pagament, vam decidir fundar Bixoto”, explica Regañas, qui recorda la seva primera venda: una pedra per a pizza que, efectivament, la va comprar un italià.
Bixoto preveu tancar el 2023 amb més de 50.000 comandes
Des dels seus inicis Regañas va cercar ajut per impulsar el projecte a la capital catalana, i va ser quan va aterrar a Barcelona Activa, que va assessorar l’empresari. Des d’aleshores, Bixoto no ha deixat de créixer i l’equip de vuit persones que en l’actualitat conforma la startup preveu tancar el 2023 amb més de 50.000 comandes. Regañas adverteix que “som petits, però no tan petits”.
Arbres per comandes
Bixoto col·labora amb Hundred Trees, una iniciativa que ajuda els comerços electrònics a informar els seus clients sobre l'impacte real dels seus productes i a compensar les emissions emeses. Aquesta compensació es materialitza amb la plantació d’arbres a zones regulades, concretament a França. Regañas apunta que “no plantem qualsevol mena d’arbre a qualsevol lloc”, ja que suposaria dur a terme una pràctica de greenwashing força freqüent. “Hi ha gent que planta una olivera a Madagascar i després es desentén”, afegeix.
En aquest sentit, Hundred Trees elabora una acurada anàlisi de tots els productes, tenint en compte factors com la seva procedència i les seves dimensions, i amb aquest calcula el CO2 mitjà emès en la producció de cada producte a partir dels estàndards de la Unió Europea. “Aquest exercici també es fa amb el transport, amb totes les comandes fem un càlcul de cada producte i de la quantitat de CO2 que genera, i aleshores els arbres que plantem compensen aquest CO2 al llarg de tota la seva vida”, explica el cofundador.
La fórmula per créixer: "Millorar vertical a vertical"
De moment, els productes de Bixoto només arriben als consumidors de l’Estat, però el següent moviment de la iniciativa serà obrir a França, això sí, sense deixar de posar el focus en el seu principal objectiu: “Millorar vertical a vertical”. “Volem progressar tant en número i tipus de productes com en especialistes per vertical”, assegura Regañas qui somnia amb “esdevenir líders del sector del comerç en línia”.
L’empresari afegeix que treballar en la tecnologia és també una de les prioritats de la plataforma i, en aquest sentit, el seu equip està desenvolupant una eina de reconeixement d’imatges a partir de la qual els consumidors puguin fer una fotografia a un objecte del seu entorn per accedir als productes més similars del catàleg de Bixoto. “La tecnologia ens permet, sent poca gent, fer moltes comandes, per aquest motiu la volem fer servir de la forma més intel·ligent possible”. Regañas detalla que juntament amb el seu equip ha desenvolupat tecnologia pròpia de catàleg i de logística per poder integrar tots els proveïdors i controlar l'estoc. “Creiem que ens dona una diferenciació molt important”.
En aquesta línia, el cofundador assegura que un dels principals aprenentatges de l’aventura que va decidir emprendre fa tres anys resideix precisament en la tecnologia. “L’automatització és clau per no sobrecarregar-se de recursos”, assenyala. També destaca el repte que suposa engegar un projecte d’aquestes dimensions, tenint en compte que “al principi ningú vol treballar amb tu i tothom et diu que no a tot”, i és per aquest motiu que considera que la il·lusió ha d’esdevenir el motor d’un projecte que pretén contribuir a un món millor.