Amazon es consolida com el portal ecommerce que més factura a Espanya amb més de 4.241 milions d'euros, segons el rànquing Top300 elaborada per la revista del congrés eShow, que obre les seves portes aquest dimecres a Barcelona. AliExpress es posiciona com el segon portal amb més vendes, amb un total de 1.234 miions d'euros.
El Top 5 de l'Estat espanyol el completen El Corte Inglés (683 milions d'euros), eBay (678 milions d'euros) i Pc Componentes (314 milions).
La primera conclusió del Top 300 d'eShow és que el comerç electrònic a Espanya té un amo i el seu nom és Amazon. El gegant nord-americà ha liderat amb superioritat el eCommercenacional, sent també el web-shop amb més trànsit de l'any (98.174.893), molt per davant de AliExpress, El Corte Inglés i Ebay.
Rànquing per nombre de comandes
En nombre de comandes, trobem un panorama similar: Amazon, Aliexpress i Ebay encapçalen el rànquing amb una diferència notable sobre la resta, situant-se El Corte Inglés en quart lloc. El gegant de Jeff Bezos va rebre el 2017 unes 53.014.442 comandes, el seu competidor xinès va aconseguir les 16.904.994 i Ebay, 13.566.025. El web de la cadena de grans magatzems espanyola, en canvi, va haver de ‘conformar-se’ amb 3.757.689 comandes.
Carrefour, Decathlon, Zalando, Gearbest, Zara i Privalia, per aquest ordre, completen el Top10de les comandes úniques a Espanya. Mercadona, que compta amb la taxa de conversió més alta dels Top 300 (4,9%), es troba en el lloc 17 de les comandes, amb 1.154.591 operacions.
Electrocosto, capdavanter en tiquet mitjà de compra
L'ecommerce espanyol d'electrodomèstics i tecnologia Electrocosto es confirma un any més com el número u en tiquet mitjà de compra a Espanya, amb 308 euros. Completen el Top5 altres empreses del mateix sector, totes elles amb un tiquet mitjà per sobre dels 200 euros: Apple (250 euros), Pc Components (230 euros) Samsung(210 euros) i BQ (200 euros).
Maduresa del mercat i preu com a factor decisiu
Després de repetits informes de la CNMCparlant de creixement del sector (+23,4% segons l'últim informe), 2017 sembla ser l'any en el qual el comerç electrònic ha arribat un punt de maduresa. Prova d'això és el fet que el 74% dels internautes entre 16 i 65 anys han comprat online en l'últim any.
Quant a factors decisius per a la compra, falta l'última empenta per arribar a la maduresa total. El preu segueix sent l'element més important en la decisió de compra, però s'aprecia un acostament del mercat nacional a uns altres més madurs, com el britànic, on l'experiència de compra resulta ser clau per a l'usuari.
Pel que fa als canals, el mòbil segueix guanyant posicions. Després de diversos anys d'escalada, amb el seu punt àlgid el 2017, per al proper exercici 2018 es preveu una moderada evolució de les vendes a través de dispositius mòbils.