El Grup Ametller Origen ha facturat 370 milions d'euros el 2020, un 19% més que l'any anterior. Part d'aquests resultats s'han produït a causa de l'impuls de les vendes online, que s'han multiplicat per sis fins arribar a representar nou milions d'euros. L'empresa ha indicat que les vendes consolidades, és a dir, les fetes a tercers, s'han incrementat un 24% fins arribar als 310 milions. La companyia defineix el 2020 com un any "especial" i assegura que hi va haver pics de vendes a l'inici del confinament, quan es va produir un fenomen d'acaparament.
Per donar resposta a l'augment de l'ecommerce, el director general de l'empresa, Josep Ametller, ha explicat que es va produir una reestructuració per recol·locar a treballadors que es dedicaven a l'hostaleria del grup -que va haver de tancar-se- en llocs de picking per a la venda per internet. Així, aquest departament va passar de 15 a 100 persones. A més, durant el 2020 ha arribat als 2.737 empleats, amb un increment del 6% de la plantilla.
Els plans de la companyia per als propers anys són de creixement, amb una inversió anunciada de 50 milions d'euros per als pòxims tres anys. Aquest 2021, Ametller Origen obrirà 15 establiments nous, a més d'una flagship en què tenen pensat "replicar el concepte del Mercat d'Autors des d'un altre punt de vista", ha explicat el CEO sense donar més detalls.
De cara al 2027, l'objectiu és arribar a una quota de mercat del 8% i assolir una producció totalment neutra d'emissions contaminants. Aquest 2020, la firma ha invertit 26 milions d'euros, un 70% més que l'exercici anterior.