
Un treballador amb benestar laboral sol ser més productiu. Aquesta és la premissa d’Analytics4People, una plataforma que utilitza dades i anàlisis per millorar el benestar dels empleats, reduir l’estrès i optimitzar la productivitat a les organitzacions. “Creem solucions basades en dades per facilitar i agilitzar la feina. Unifiquem tota la informació en un únic espai centralitzat perquè els usuaris puguin accedir-hi quan la necessitin. A més, ens integrem de manera automatitzada amb les eines corporatives, oferint una visualització clara i intuïtiva de les dades”, explica Marta Garriga, CEO d’Analytics4People, a VIA Empresa. L’objectiu final? Millorar el benestar dels treballadors i, com a resultat, augmentar la productivitat i l’eficiència de les empreses.
Analytics4People utilitza dades i anàlisis per millorar el benestar dels empleats, reduir l’estrès i optimitzar la productivitat a les organitzacions
La cofundadora d’Analytics4People acumula 15 anys d’experiència en el món corporatiu. A mesura que avançava en la seva trajectòria professional i desenvolupava projectes de data, també assumia noves responsabilitats, especialment en l’àmbit del lideratge. Va començar dirigint equips petits de dues a quatre persones, fins a 35. Durant aquesta etapa, va descobrir que liderar i acompanyar equips era un repte per a ella. "Això em va portar a reflexionar i a preguntar-me com podem, dins de les organitzacions, prendre consciència del que fem, com ho fem i de quina manera podem ser més fidels als nostres valors com a persones", explica Garriga.
Amb aquesta inquietud, va crear Analytics4People a Barcelona juntament amb Rubén Gracia i Sara Galindo i amb el suport de Barcelona Activa. La plataforma connecta diferents eines corporatives com email, xats, calendaris, videoconferències, CRMs, sistemes de recursos humans i software de gestió de projectes per unificar dades i establir un sistema de mesuratge. “Mitjançant el càlcul de mètriques, avaluem el nivell de benestar dins de les organitzacions en aspectes com el lideratge, la conciliació entre la vida laboral i personal, la col·laboració, l’eficiència i la comunicació”, apunta la cofundadora.
L'empresa emergent catalana busca expandir-se a Llatinoamèrica
L’empresa emergent ofereix tres línies de servei principals: una solució de mesura del benestar laboral que permet a les organitzacions avaluar aspectes com el lideratge, la conciliació i l’eficiència; una consultoria de migració al núvol per ajudar les empreses a fer la transició cap a infraestructures més flexibles i eficients; i la integració d’agents d’intel·ligència artificial connectant-los amb les bases de dades unificades que la companyia crea a partir de diverses fonts d’informació corporativa.
L'equip, format per sis persones, espera generar uns 20.000 euros de facturació durant el primer trimestre de l'any. Actualment, compten amb tres clients a Espanya i a l'Argentina, i tot i que ja hi ha facturació, el creixement és progressiu, ja que van començar a principis de 2025 i han finançat tot el projecte de manera autònoma, sense recórrer a cap ronda de finançament. "Ara, l'objectiu és expandir-nos a Llatinoamèrica. Estem en converses amb diverses persones interessades a comercialitzar els nostres serveis a Mèxic, Colòmbia i Xile", conclou Garriga.