Seat recordarà l'any passat com un any de rècord. Malgrat les dificultats que va suposar la interrupció de la producció al novembre per problemes amb un dels seus proveïdors l'empresa ha venut un 10,3% més que en el període anterior i ha produït 505.000 cotxes, una marca inèdita fins a al moment.
La marca automobilística ha entregat fins al novembre el volum més gran de vehicles de la seva història a falta d'un mes per acabar l'any. 542.800 cotxes han estat lliurats en aquest període, un 10,3% més que al 2018.
La filial espanyola de Volkswagen encadena rècords, en l'àmbit de fabricació aquest any ha produït 505.000 automòbils a la planta de Martorell. L'empresa ha arribat a aquesta xifra rècord tot i la parada de producció, la qual va suposar que la fabrica deixes de produir entre 13.000 i 15.000 vehicles. La planta va obrir tres dies de desembre, que en principi eren festius, per recuperar les pèrdues generades per les dificultats que la companyia va tenir amb un proveïdor al novembre.
Aquestes xifres no han agafat per sorpresa la companyia. A l'últim Saló Internacional de l'Automòbil el president de Seat, Luca de Meo, ja va vaticinar que l'empresa produiria a la seva màxima capacitat, un ritme de 500.000 vehicles anuals. De Meo va aprofitar l'ocasió per recordar que des que ell es va posar al capdavant de la companyia el 2015 la producció i la capacitat productives han augmentat fins a un 60%.
Les plusmarques de Seat en aquest període li raportaran els seus beneficis més alts fins al moment, superant els de l'any 2018 que van arribar a gairebé 294 milions d'euros. Per seguir sumant rècords els treballadors rebran la paga extra més alta mai donada per la companyia. La plantilla cobrarà 1.068 euros, la quantitat màxima que estableix el Conveni Col·lectiu.
Futur ambiciós
La companyia es prepara per afrontar un 2020 que arriba amb reptes com la desacceleració econòmica, increment dels costos d'R+D i les noves normes europees d'emissions de CO2.
Davant d'aquest panorama Seat ha reclamat a la direcció del Grup Volkswagen que els adjudiquin com a mínim la producció d'un altre model a la planta de Martorell, fins i tot si és de combustió. Tot i que Seat ha presentat aquest any la seva aposta per els vehícles elèctrics, vol prioritazar mantenir la seva capacitat de producció, just ara que és una de els més elevades, malgrat suposi acollir un altre cotxe de combustió.