Fa anys que vivim l’era digital, on la tecnologia ha impregnat molts dels àmbits del nostre dia a dia: des dels dispositius mòbils amb els quals cada vegada podem dur a terme més funcions, fins a eines capaces de dur a terme tasques que els humans per nosaltres mateixos no podríem. Ara bé, la veritable màgia d’aquesta tecnologia rau en la seva capacitat de ser accessible, intuïtiva i comprensible per a tothom i, precisament, aquesta és la tasca d’Apiumhub, la firma experta en programari que neix per ajudar empreses d’arreu del món a assolir els seus objectius de transformaciódigital, i des de Barcelona està revolucionant el dia a dia de companyies com Nestlé, Grifols o Adidas.
Catalunya és el cinquè territori més digitalitzat d’Europa
EvgenyPredein és el CEO d’Apiumhub i comanda, juntament amb el seu soci ChristianCiceri, un equip de 60 experts en arquitectura de programari des de la capital catalana. “Som una espècie d’agència boutique en un sector de nínxols”, apunta a VIA Empresa, destacant el seu principal objectiu: augmentar la productivitat de les empreses. Apiumhub du a terme la seva activitat des del cinquè territori més digitalitzat d’Europa, tal com es desprèn del DESI Catalunya 2022, la quarta edició de l’índex compost d’economia i societat digital, calculat per a Catalunya amb la metodologia de la Comissió Europea, que xifra en 63,96% l’índex de digitalització català, gairebé 12 punts superior a l’europeu (52,27%).
Apiumhub, el resultat de la fusió de dos mons
“Vam néixer fa 10 anys comparant dos mons, el empresarial tradicional amb el món startup, i allà ens vam adonar que hi havia un seguit de processos i burocràcies que no funcionaven correctament”, continua Predein, qui des d’un inici va voler oferir solucions tecnològiques que impactessin directament en els seus usuaris: “Al cap i a la fi, un negoci es beneficia de la seva optimització i agilització de processos”, continua.
Entre els serveis que ofereix Apiumhub es troben des dels més clàssics com ho podrien ser el desenvolupament de pàgines web o d’aplicacions mòbil, fins a la implementació de DevOps, la metodologia que vol promoure bones pràctiques per al desenvolupament de programari, fent les operacions més ràpides, eficients i productives. “Al final, estem fent d’evangelitzadors d’aquestes bones pràctiques”, afegeix el CEO d’Apiumhub.
El projecte "més ambiciós" de Predein: liderar un canvi cultural a Nestlé
A tall d’exemple, Predein menciona el projecte de Nestlé, “el més ambiciós” de la firma fins al moment: “Estem treballant en la reorganització del seu departament d’IT Proccurement, liderant un canvi cultural quant a la gestió de projectes, definició de producte i metodologia”. “És tot un repte, perquè companyies d’aquestes dimensions funcionen d’una determinada manera des de fa molt de temps”, afegeix.
With our unique Team Extension Model, we help big companies with each stage of the development lifecycle, not only with development but also with consulting: https://t.co/LOCzd9iTFwpic.twitter.com/Nc984ouxr1
— Apiumhub (@Apium_hub) December 22, 2022
10 anys treballant per a clients com Privalia, Typeform, Tous, Axa, Inditex o Mercadona, entre d’altres -i a més dels mencionats anteriorment-, els permeten assolir fites rellevants. Una d’elles, ser reconeguda entre les principals empreses de serveis d’IT el 2024 per Techreviewer, una respectada publicació del sector. D’altra banda, quant a les fites empresarials, Apiumhub compta amb una facturació anual de sis milions d’euros, de la qual un 80% correspon als set grans projectes que lidera, i el 20% restant pertany a petits productes.
El naixement de l'Apium Academy: "Continuarem innovant"
Un altre projecte que neix arran dels coneixements de la consultoria és la creació de l'Apium Academy. Dirigir l'experiència de l'equip d'experts cap a la formació és una de les darreres iniciatives d'Apiumhub, que organitza workshops amb experts de renom. Es tracta de cursos de desenvolupament de programari amb formació pràctica, encarregats d'abordar les dificultats actuals i identificar solucions basades en les millors pràctiques possibles. El cost d'aquests continguts oscil·la entre els 400 i 500 euros.
Predein: “En molts llibres es diu que triar bé els teus socis és igual d’important que triar bé la teva parella. Doncs jo diria que, fins i tot, és més important el primer”
“Continuarem innovant”, comenta Predein. Això sí, pivotant “cap a un nou concepte de consultoria”: “Més enllà de vendre serveis, volem vendre productes 100% personalitzats pel client”, afegeix el CEO d’Apiumhub, qui proposa una reflexió final nascuda d’una experiència passada: “En molts llibres es diu que triar bé els teus socis és igual d’important que triar bé la teva parella. Doncs jo diria que, fins i tot, és més important el primer”. “L’impacte d’ajuntar-te amb els socis no adequats pot ser absolutament catastròfic, gairebé una guerra civil”.