
09
de Març
de
2016
Act.
09
de Març
de
2016
La companyia holandesa APM Terminals ha completat l'adquisició del 100% del Grupo Marítimo TCB per un total de 1.000 milions de dòlars (911 milions d'euros).
Així ho han explicat aquest dimecres en una roda de premsa el conseller delegat de Grupo TCB, Xavier Soucheiron, i el TCB Programme Director APM Terminal, Martijn Van Dongen.
L'operació inclou les terminals ferroviàries i portuàries de Grupo TCB de Barcelona, València, Castelló, Gijón, Yucatán (Mèxic), Quetzal (Guatemala) -en construcció amb l'objectiu d'estar operativa al maig-, Buenaventura (Colòmbia), i Paranagua (Brasil).
Per la seva banda, les terminals de les Canàries i Turquia estan pendents de rebre en "les pròximes setmanes", segons Soucheiron, l'aprovació de les autoritats turques, un procés que s'ha endarrerit per una qüestió burocràtica -una part de la participació de TCB a la terminal turca es va realitzar a través de les de les Canàries, i és per això que la seva venda no s'ha formalitzat encara-.
Soucheiron ha defensat tancar la transacció a falta d'aquestes tres terminals perquè suposen menys del 5% del valor total de l'operació, que va començar a forjar-se quan el setembre del 2015 APM Terminals va arribar a un acord amb l'espanyola Pérez y Cia per adquirir el seu 61% al Grupo TCB, i va ser a l'octubre quan els accionistes restants van decidir també vendre la seva participació.
La transacció suposa per a APM Terminals, que ja tenia presència a Espanya a Algesires, sumar en una primera fase vuit ports amb un volum total ponderat per participació de dos milions de TEU, per tal d'ampliar la xarxa del grup holandès fins a 72 ports en 69 països i augmentar el trànsit un 7%.
Inversions
APM Terminals invertirà 364,4 milions d'euros els propers anys per actualitzar i ampliar aquestes terminals, 273,3 milions dels quals es destinaran a les terminals espanyoles i, d'aquests, 182,2 a la de Barcelona: "Volem que Barcelona tingui una enginyeria líder global."
Aquestes inversions comportaran ampliacions de concessió per un termini de 50 anys i, en algunes terminals, de fins a 75.
TCB, que va facturar 403 milions d'euros el 2015, un 5% més, desapareixerà com a marca en integrar-se a APM Terminals, que va registrar unes vendes de 4.100 milions d'euros l'any passat, si bé Soucheiron mantindrà el seu lloc de conseller delegat: "Teníem una dimensió mitjana i necessitem competir en un món global. L'operació té més avantatges que inconvenients."
Així ho han explicat aquest dimecres en una roda de premsa el conseller delegat de Grupo TCB, Xavier Soucheiron, i el TCB Programme Director APM Terminal, Martijn Van Dongen.
L'operació inclou les terminals ferroviàries i portuàries de Grupo TCB de Barcelona, València, Castelló, Gijón, Yucatán (Mèxic), Quetzal (Guatemala) -en construcció amb l'objectiu d'estar operativa al maig-, Buenaventura (Colòmbia), i Paranagua (Brasil).
Per la seva banda, les terminals de les Canàries i Turquia estan pendents de rebre en "les pròximes setmanes", segons Soucheiron, l'aprovació de les autoritats turques, un procés que s'ha endarrerit per una qüestió burocràtica -una part de la participació de TCB a la terminal turca es va realitzar a través de les de les Canàries, i és per això que la seva venda no s'ha formalitzat encara-.
Soucheiron ha defensat tancar la transacció a falta d'aquestes tres terminals perquè suposen menys del 5% del valor total de l'operació, que va començar a forjar-se quan el setembre del 2015 APM Terminals va arribar a un acord amb l'espanyola Pérez y Cia per adquirir el seu 61% al Grupo TCB, i va ser a l'octubre quan els accionistes restants van decidir també vendre la seva participació.
La transacció suposa per a APM Terminals, que ja tenia presència a Espanya a Algesires, sumar en una primera fase vuit ports amb un volum total ponderat per participació de dos milions de TEU, per tal d'ampliar la xarxa del grup holandès fins a 72 ports en 69 països i augmentar el trànsit un 7%.
Inversions
APM Terminals invertirà 364,4 milions d'euros els propers anys per actualitzar i ampliar aquestes terminals, 273,3 milions dels quals es destinaran a les terminals espanyoles i, d'aquests, 182,2 a la de Barcelona: "Volem que Barcelona tingui una enginyeria líder global."
Aquestes inversions comportaran ampliacions de concessió per un termini de 50 anys i, en algunes terminals, de fins a 75.
TCB, que va facturar 403 milions d'euros el 2015, un 5% més, desapareixerà com a marca en integrar-se a APM Terminals, que va registrar unes vendes de 4.100 milions d'euros l'any passat, si bé Soucheiron mantindrà el seu lloc de conseller delegat: "Teníem una dimensió mitjana i necessitem competir en un món global. L'operació té més avantatges que inconvenients."