• Empresa
  • L’aposta catalana de Lufthansa Group: filial digital i més de 300 llocs de treball

L’aposta catalana de Lufthansa Group: filial digital i més de 300 llocs de treball

El grup d’aerolínies més gran d’Europa obre a Barcelona un ‘hub’ digital operat per l’empresa de serveis catalana Quantion

Christian Spannbauer, CTO de Digital Hangar; Roger Torrent, conseller d'Empresa i Treball i Jordi Griful, CEO de Quantion | Cedida
Christian Spannbauer, CTO de Digital Hangar; Roger Torrent, conseller d'Empresa i Treball i Jordi Griful, CEO de Quantion | Cedida
Barcelona
19 de Juny de 2023
Act. 21 de Juny de 2023

Les aerolínies es fixen en Catalunya per impulsar nous projectes. Aquest és el cas de Lufthansa Group, el grup d’aerolínies més gran d’Europa, que ha escollit Barcelona per obrir la seva primera filial digital al sud del Vell Continent. Un projecte que suposarà la creació de 300 llocs de treball de perfil tecnològic en els pròxims dos anys. Es tracta d’un hub digital que entrarà en funcionament en els pròxims mesos amb el suport de l’empresa de serveis catalana Quantion. Aquesta desenvoluparà noves solucions tecnològiques en àmbits com l’experiència de l’usuari als avions, les reserves o l’atenció al client.

L’obertura d’aquest hub digital formarà part de la unitat digital del grup, denominada Lufthansa Group Digital Hangar, i treballaran per aerolínies de la xarxa, com ara Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa i Swiss International Air. Fundat el setembre de 2022, el Digital Hangar va sorgir amb “l’objectiu de crear la millor experiència de viatge connectada del món per a les marques aèries del grup”. De fet, compten amb més de 1.000 professionals a les seves filials digitals de Brussel·les, Frankfurt, Gdansk, Viena i Zuric.

Per a Roger Torrent, conseller d'Empresa i Treball, "l'aposta de Lufthansa permet situar Catalunya com a referent al sud d'Europa en sectors estratègics com el tecnològic". "Es convertirà en un dels cinc hubs digitals més grans del país", afegeix. Una aposta que, segons Torrent, combinarà el “talent local i internacional”.

En aquests moments hi ha 96 hubs digitals a Catalunya que generen 15.000 llocs de treball i facturen 1.400 milions d’euros anuals. Durant els pròxims anys es preveu arribar als 20.000 treballadors i a una facturació de 2.000 milions d’euros.

Torrent (Empresa i Treball): "L'aposta de Lufthansa permet situar Catalunya com a referent al sud d'Europa en sectors estratègics com el tecnològic"

Christian Spannbauer, chief tecnhology officer de Digital Hangar, confessa que fa setmanes que treballaven amb l’obertura del centre a la capital catalana. I remarca que “la volatilitat de les aerolínies ha variat al llarg dels anys, però sempre volen facilitar i millorar la vida dels clients i tenir els millors experts en tecnologia a Barcelona”.

Entre els professionals que s’incorporaran al hub digital de Catalunya són perfils de Product Owners, Agile Coaches, Solution Architects, Scrum Masters, Business Analysts, Software Engineers, UI/Ux Designers i Data & Analytics Specialists.

El paper de Quantion en l'operació

Finalment, l’empresa catalana que operarà el hub digital a Barcelona és Quantion. La companyia es va fundar el 2015 i compta amb una plantilla de més de 120 professionals tecnològics per ajudar les empreses que volen accelerar els seus projectes de transformació digital. Ofereixen un model de serveis basats en una Digital Factory per fer front a  projectes integrals, des de la conceptualització al disseny visual, l’experiència de l’usuari i el desenvolupament d’aplicacions.

Jordi Griful, CEO de Quantion, celebra que els hagin escollit i creu que és un gran repte per la seva companyia. “No es tracta de buscar les persones, sinó de motivar-les i fer-les créixer”, continua. De moment confirma que ja han contractat a 40 persones i que esperen poder tenir les oficines a principis del 2024.

En aquests moments hi ha 96 hubs digitals a Catalunya que generen 15.000 llocs de treball i facturen 1.400 milions d’euros anuals

Respecte a Lufhtansa Group, el grup ha tornat als beneficis el 2022 després de la pandèmia amb un benefici net de 791 milions d'euros davant de les pèrdues de 2.191 milions que va registrar l'exercici anterior. La companyia va incrementar la facturació en un 95% respecte al 2021, fins als 32.770 milions d'euros, 25.846 dels quals provenien d'ingressos per trànsit, més del doble que un any abans. De moment es consolida com el primer d’Europa i el quart del món.