• Empresa
  • Aquamarina, l'aigua de mar de la Costa Brava que vol fer la volta al món

Aquamarina, l'aigua de mar de la Costa Brava que vol fer la volta al món

Uns passejos per la platja de l'Estartit van ser el punt de partida d'Aquamarina, l'única companyia catalana especialitzada en captura i comercialització d'aigua de mar

Judit (dreta), sòcia fundadora conjuntament amb els seus pares | Cedida
Judit (dreta), sòcia fundadora conjuntament amb els seus pares | Cedida
Bernat Bella
Periodista
24 de Març de 2025

Un vaixell capta aigua del mar Mediterrani a la Costa Brava, es transporta a una planta de filtratge i s'acaba envasant per a comercialitzar al gran públic. És el model de negoci d'Aquamarina, un projecte familiar nascut a Torroella de Montgrí i que ja ha traspassat fronteres arribant d'Estats Units a Noruega. 

 

Actualment, abraça tres línies: aigua hipertònica 100% de mar per a cuinar, aigua de mar isotònica per beure amb alt contingut de sals minerals que potencia la hidratació i la recuperació i productes fets amb aigua de mar enfocats a la cura de la salut i la higiene personal. 

Judit Puig: "Segur que hi ha gent que volia emportar-se el mar"

Nascut el 2015, l'objectiu inicial d'Aquamarina era clar: acostar els beneficis de l'aigua marina a tothom. Així ho explica Judit Puig, sòcia fundadora: "El meu pare anava cada dia a caminar a la platja de l’Estartit i li anava molt bé. Si a ell li agradava tant el mar, segur que hi ha gent que se’l voldria emportar".

 

La resiliència i les segones oportunitats han marcat la seva trajectòria i actualment és l’única companyia a Catalunya especialitzada pel que fa a la captació, el tractament i la comercialització d’aigua de mar. "Ens vam adonar que l’aigua de mar tenia molts beneficis i aplicacions. I el projecte va anar agafant forma", recorda la Judit. 

Un fracàs per remuntar

Els inicis del projecte van ser complicats: la fundadora explica que la societat no entenia aquell producte i els primers quatre anys van ser de supervivència: "La nostra producció era mínima. Veníem unitats comptades de cada producte. Ni ens passava pel cap vendre un palet".

L'herboristeria era el seu punt de venda principal. "El nostre discurs era fer entendre els beneficis de l'aigua de mar i com es podia utilitzar, des de la cuina fins a l'esport", explica Puig, que destaca que el públic d'herboristeria era qui més es podia acostar a aquella idea. I també van entrar a Bon Preu, que es va convertir en el seu principal client, però les vendes eren minses. 

Judit Puig: "La decisió va ser molt difícil"

En aquells moments l'empresa eren només la Judit, els seus pares i el seu germà. Després de quatre anys, el projecte no acabava d'engegar i van decidir tancar: "La decisió va ser molt difícil, perquè hi havia molta il·lusió, esforç i una inversió molt gran". 

Però llavors, altres familiars van decidir apostar-hi i sumar-se a Aquamarina. Bon Preu cada vegada tirava més i ho van creure. I va arribar la pandèmia, que va fer caure les vendes a pràcticament zero. Tot i això, va ser un punt d'inflexió, ja que els consumidors van prendre més consciència sobre els productes saludables en tots els àmbits: "El públic estava més predisposat a escoltar-nos".

El creixement d'Aquamarina

Van entrar a més supermercats i la venda per internet va augmentar. Visitaven fires internacionals i generaven interès. Avui dia es troben a Bon Preu, La Sirena o Carrefour, entre altres. A més, han entrat al canal de restauració, ja que l'aigua marina és un gran substitut de la sal refinada i aporta molts més valors nutricionals. I al sector farmacèutic. L'aportació de minerals i oligoelements essencials per al bon funcionament del cos, l'estimulació del sistema immunològic, la regeneració cel·lular o combatre la fatiga són algunes de les seves propietats.

Tot plegat els ha donat molta visibilitat. "Intentem anar a poc a poc, però rebem demandes de molts països sense buscar-ho. Ens contacten empreses que volen aigua marina i ens troben a nosaltres", relata la Judit, que emfatitza que hi ha poca gent que s'hi dediqui. De fet, el seu vaixell, amb set dipòsits d'aigua és únic al món.

De la Costa Brava a Costa Rica

El 2022, l’empresa va envasar 275.000 litres d'aigua marina i va vendre menys de 50.000 productes. El 2024 van ser 668.000 litres i 115.000 units. L'objectiu de 2025 és arribar al milió de litres envasats. I ho volen aconseguir incrementant la seva presència a Amèrica Llatina, on ja estan a Costa Rica o Mèxic. I continuar fent-se forts a mercats on ja hi són ara, començat per l'Estat espanyol, França, Noruega, Croàcia, Irlanda o Eslovàquia. 

I tot plegat amb Costa Brava al nom de l'empresa i a la marca: "És un tret que ens diferencia la nostra identitat. I estem orgullosos de ser de la Costa Brava". El seu amor pel mar i la Costa Brava va ser el motor del projecte i ara ho estan exportant arreu del món.