• Empresa
  • Áreas deixa enrere les pèrdues i guanya 19,5 milions el 2014

Áreas deixa enrere les pèrdues i guanya 19,5 milions el 2014

L'empresa de serveis de restauració a autopistes i aeroports recupera vendes a Espanya i creix als EUA

Un dels establiments de la companyia  Àreas
Un dels establiments de la companyia Àreas
EFE
03 de Febrer de 2015
Act. 03 de Febrer de 2015
Áreas, l'empresa que ofereix serveis de restauració i venda al detall en aeroports, autopistes i estacions de tren, ha guanyat en aquest passat 2014 un total de 19,5 milions d'euros, gràcies a un lleu repunt de les vendes a Espanya, al creixement registrat als EUA i a les desinversions fetes en alguns països.

En roda de premsa, el president executiu de la companyia, Pedro Fontana, ha explicat que per primera vegada des del 2008, Áreas ha tornat a augmentar les seves vendes a Espanya, on va obtenir uns ingressos de 375,3 milions d'euros, fet que suposa el 56,9% de la facturació total, davant del 43,1% aportat per l'estranger.

Participada per Emesa i pel grup internacional Elior, Áreas té actualment 1.111 restaurants i botigues i va invertir l'any passat un total de 56,4 milions d'euros, un 16,3% més.

2013, any de canvi i crisi
El 2013, el grup va perdre un total de 19,3 milions d'euros i va emprendre una reestructuració a Espanya que el va portar a tancar punts de venda i àrees de servei deficitàries, però l'augment en el trànsit de les autopistes espanyoles el 2014, així com les concessions obtingudes en aeroports, ha ajudat a estabilitzar el seu negoci a Espanya. La facturació total de la companyia va sumar 659,5 milions d'euros, un 1,42% més, i els Estats Units ja suposa el primer mercat exterior, en aportar uns 156 milions d'euros, un 19% més que el 2013.

Desinversions internacionals
D'una altra banda, Àreas va des invertir a l'Argentina, al Marroc i va vendre una participació financera a Arcoprime a Xile, encara que segueix present en aquest últim país. Aquestes operacions li van generar unes plusvàlues pròximes a uns 10 milions d'euros, que van quedar en bona part neutralitzades pel pagament més gran d'impostos, costos financers i d'altres conceptes.

El principal negoci, als aeroports 
Àreas va generar el 2014 un 56% dels seus ingressos en aeroports, un 30,5% en autopistes i autovies i el 13,5% restant en estacions de ferrocarril, bàsicament. Per negocis, la venda de menjar i beguda va aportar el 66,4% de la facturació, per un 25,7% de la venda al detall (retail) i un 7,9% d'altres conceptes.

Encara que Áreas confia principalment en el seu creixement en els EUA, encara veu molt potencial a Espanya, on el 2014 va aconseguir el major contracte de la història de la restauració dels aeroports espanyols, en desplegar 47 locals a l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas.

En aquest sentit, i intentant repetir la gesta, Fontana ha assegurat que aquest any Áreas estarà molt pendent del contracte de restauració a l'aeroport del Prat i també de les concessions que puguin sortir en aeroports com el de Bilbao, Màlaga, Menorca, Mallorca o Lanzarote.

A l'estranger, Áreas ha posat en marxa dues àrees de servei a l'autopista de Maryland (EUA), en les quals ha invertit uns 38 milions de dòlars, i ara està en espera d'oportunitats en aeroports com l'aeroport de Chicago o bé en el de Charlotte, entre d'altres.