03
de Febrer
de
2015
Act.
03
de Febrer
de
2015
Áreas, l'empresa que ofereix serveis de restauració i venda al detall en aeroports, autopistes i estacions de tren, ha guanyat en aquest passat 2014 un total de 19,5 milions d'euros, gràcies a un lleu repunt de les vendes a Espanya, al creixement registrat als EUA i a les desinversions fetes en alguns països.
En roda de premsa, el president executiu de la companyia, Pedro Fontana, ha explicat que per primera vegada des del 2008, Áreas ha tornat a augmentar les seves vendes a Espanya, on va obtenir uns ingressos de 375,3 milions d'euros, fet que suposa el 56,9% de la facturació total, davant del 43,1% aportat per l'estranger.
Participada per Emesa i pel grup internacional Elior, Áreas té actualment 1.111 restaurants i botigues i va invertir l'any passat un total de 56,4 milions d'euros, un 16,3% més.
2013, any de canvi i crisi
El 2013, el grup va perdre un total de 19,3 milions d'euros i va emprendre una reestructuració a Espanya que el va portar a tancar punts de venda i àrees de servei deficitàries, però l'augment en el trànsit de les autopistes espanyoles el 2014, així com les concessions obtingudes en aeroports, ha ajudat a estabilitzar el seu negoci a Espanya. La facturació total de la companyia va sumar 659,5 milions d'euros, un 1,42% més, i els Estats Units ja suposa el primer mercat exterior, en aportar uns 156 milions d'euros, un 19% més que el 2013.
Desinversions internacionals
D'una altra banda, Àreas va des invertir a l'Argentina, al Marroc i va vendre una participació financera a Arcoprime a Xile, encara que segueix present en aquest últim país. Aquestes operacions li van generar unes plusvàlues pròximes a uns 10 milions d'euros, que van quedar en bona part neutralitzades pel pagament més gran d'impostos, costos financers i d'altres conceptes.
El principal negoci, als aeroports
Àreas va generar el 2014 un 56% dels seus ingressos en aeroports, un 30,5% en autopistes i autovies i el 13,5% restant en estacions de ferrocarril, bàsicament. Per negocis, la venda de menjar i beguda va aportar el 66,4% de la facturació, per un 25,7% de la venda al detall (retail) i un 7,9% d'altres conceptes.
Encara que Áreas confia principalment en el seu creixement en els EUA, encara veu molt potencial a Espanya, on el 2014 va aconseguir el major contracte de la història de la restauració dels aeroports espanyols, en desplegar 47 locals a l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas.
En aquest sentit, i intentant repetir la gesta, Fontana ha assegurat que aquest any Áreas estarà molt pendent del contracte de restauració a l'aeroport del Prat i també de les concessions que puguin sortir en aeroports com el de Bilbao, Màlaga, Menorca, Mallorca o Lanzarote.
A l'estranger, Áreas ha posat en marxa dues àrees de servei a l'autopista de Maryland (EUA), en les quals ha invertit uns 38 milions de dòlars, i ara està en espera d'oportunitats en aeroports com l'aeroport de Chicago o bé en el de Charlotte, entre d'altres.
En roda de premsa, el president executiu de la companyia, Pedro Fontana, ha explicat que per primera vegada des del 2008, Áreas ha tornat a augmentar les seves vendes a Espanya, on va obtenir uns ingressos de 375,3 milions d'euros, fet que suposa el 56,9% de la facturació total, davant del 43,1% aportat per l'estranger.
Participada per Emesa i pel grup internacional Elior, Áreas té actualment 1.111 restaurants i botigues i va invertir l'any passat un total de 56,4 milions d'euros, un 16,3% més.
2013, any de canvi i crisi
El 2013, el grup va perdre un total de 19,3 milions d'euros i va emprendre una reestructuració a Espanya que el va portar a tancar punts de venda i àrees de servei deficitàries, però l'augment en el trànsit de les autopistes espanyoles el 2014, així com les concessions obtingudes en aeroports, ha ajudat a estabilitzar el seu negoci a Espanya. La facturació total de la companyia va sumar 659,5 milions d'euros, un 1,42% més, i els Estats Units ja suposa el primer mercat exterior, en aportar uns 156 milions d'euros, un 19% més que el 2013.
Desinversions internacionals
D'una altra banda, Àreas va des invertir a l'Argentina, al Marroc i va vendre una participació financera a Arcoprime a Xile, encara que segueix present en aquest últim país. Aquestes operacions li van generar unes plusvàlues pròximes a uns 10 milions d'euros, que van quedar en bona part neutralitzades pel pagament més gran d'impostos, costos financers i d'altres conceptes.
El principal negoci, als aeroports
Àreas va generar el 2014 un 56% dels seus ingressos en aeroports, un 30,5% en autopistes i autovies i el 13,5% restant en estacions de ferrocarril, bàsicament. Per negocis, la venda de menjar i beguda va aportar el 66,4% de la facturació, per un 25,7% de la venda al detall (retail) i un 7,9% d'altres conceptes.
Encara que Áreas confia principalment en el seu creixement en els EUA, encara veu molt potencial a Espanya, on el 2014 va aconseguir el major contracte de la història de la restauració dels aeroports espanyols, en desplegar 47 locals a l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas.
En aquest sentit, i intentant repetir la gesta, Fontana ha assegurat que aquest any Áreas estarà molt pendent del contracte de restauració a l'aeroport del Prat i també de les concessions que puguin sortir en aeroports com el de Bilbao, Màlaga, Menorca, Mallorca o Lanzarote.
A l'estranger, Áreas ha posat en marxa dues àrees de servei a l'autopista de Maryland (EUA), en les quals ha invertit uns 38 milions de dòlars, i ara està en espera d'oportunitats en aeroports com l'aeroport de Chicago o bé en el de Charlotte, entre d'altres.