• Empresa
  • Areas obre el primer restaurant robotitzat amb IA a l'Aeroport de Barcelona

Areas obre el primer restaurant robotitzat amb IA a l'Aeroport de Barcelona

El nou establiment està situat a la zona comercial de la Terminal 1, al costat de la porta d'embarcament B24 de l'aeroport barceloní

Areas abre el primer restaurante robotizado con IA en el Aeropuerto de Barcelona
Areas abre el primer restaurante robotizado con IA en el Aeropuerto de Barcelona
Redacció VIA Empresa
31 de Gener de 2025

Areas, multinacional espanyola líder en restauració en el món dels viatges, amb seu mundial a Barcelona, ha escollit l'aeroport de la ciutat comtal per obrir SELF, el primer restaurant robotitzat amb intel·ligència artificial que s'implementa en un aeroport a escala mundial.

 

SELF està situat a la zona comercial de la Terminal 1 al costat de la porta d'embarcament B24 i té una dimensió de 137 metres quadrats. La seva oferta se centra en els productes més sol·licitats a l'aeroport, com cafès, entrepans prèmium, sucs, pastisseria, ensalades i pokes, postres i refrescos, a més de receptes úniques, i tot això preparat diàriament per assegurar frescor i qualitat en cada elaboració.

Aposta per la innovació

Amb aquest nou projecte que aterra a l'aeroport de Barcelona, culmina un procés de diversos anys durant els quals Areas ha realitzat estudis i una extensa investigació de mercat, per donar resposta a les creixents i exigents demandes dels nous perfils de viatgers, i sorprendre'ls amb aquesta nova experiència.

 

SELF està situat a la zona comercial de la Terminal 1 al costat de la porta d'embarcament B24 i té una dimensió de 137 metres quadrats

SELF és un concepte dissenyat per oferir als viatgers una nova experiència, amb un servei àgil i eficient. Utilitza un braç robotitzat amb una garra i cinc dits tàctils per gestionar i entregar comandes de forma òptima. En arribar al restaurant, el client selecciona els seus productes i fa el pagament (easy orders), i rep un tiquet amb un número i codi QR. SELF prepara i organitza les comandes en safates per agilitzar l'entrega, notificant al client a la pantalla quan la seva comanda està llesta per recollir. El personal està sempre disponible per ajudar a la sala o amb comandes per emportar.

SELF té la capacitat per gestionar fins a sis comandes simultàniament i, gràcies a la col·laboració amb l'equip humà, aquest últim pot realitzar una atenció millor i més personalitzada cap als clients.

SELF gestiona l'inventari i l'aprovisionament amb alta eficiència, operant de forma autònoma però en estreta col·laboració amb l'equip. SELF està equipat amb intel·ligència artificial avançada i una càmera de visió artificial, que aprèn i pren decisions òptimes en temps real, cosa que li permet “veure” i adaptar-se a l'entorn per millorar la qualitat i rapidesa del servei.

SELF gestiona l'inventari i l'aprovisionament amb alta eficiència, operant de forma autònoma però en estreta col·laboració amb l'equip

Sergio Rodríguez, CEO d'Areas Ibèria, destaca que “aquest projecte marca una fita en la restauració en ruta i reafirma el nostre esperit emprenedor, capacitat d'innovació i vocació transformadora per liderar les noves tendències del sector.” Afegeix que “Areas és líder en el sector i un dels nostres principals objectius és oferir als viatgers la millor experiència possible mitjançant projectes pioners, nous models de servei i solucions tecnològiques avançades que optimitzin processos operatius i millorin l'experiència del client”.

Compromís amb la sostenibilitat

Areas ha implementat també en l'establiment diverses iniciatives alineades amb la seva estratègia “Areas for Change”, que reforcen el seu ferm compromís amb la sostenibilitat. Entre les accions principals destaca l'adopció de sistemes d'alta eficiència energètica com la implementació de tecnologia LED, l'ús d'envasos fabricats amb paper FSC certificat i 100% reciclables, o la col·laboració amb Clothink per al disseny dels uniformes, utilitzant peces fabricades amb cotó orgànic.