• Empresa
  • Areas, el viatge amb origen al Maresme que alimenta turistes arreu del món

Areas, el viatge amb origen al Maresme que alimenta turistes arreu del món

La companyia, fundada el 1968, és present a 10 països amb un equip total de 20.000 treballadors i cobreix les necessitats de més de 350 milions de clients

Óscar Vela, CEO d'Areas, durant l'esmorzar organitzat a Foment del Treball Nacional | Twitter
Óscar Vela, CEO d'Areas, durant l'esmorzar organitzat a Foment del Treball Nacional | Twitter
Barcelona
24 d'Octubre de 2023

Per a molts viatgers, el mercatdelarestauracióenruta és un dels més atractius. Moments abans d’omplir el dipòsit de benzina, d’agafar un tren o un avió, de vegades és inevitable adquirir un piscolabis per sobreviure al viatge. De vegades, de fet, es converteix en un acte pràcticament involuntari destinat a garantir que hi haurà uns mínims de subministraments en cas que el viatge s’allargui una mica de més. Així, el mercat de la restauració en ruta està valorat en 27 bilions d’euros, dels quals cinc pertanyen a Europa i set als Estats Units. La meitat de la facturació total es troba en els aeroports, i l’altra meitat es divideix en autopistes i estacions de tren.

Una nova edició dels Esmorzars Executius de Foment - PwC, les trobades destinades a conèixer companyies multinacionals líders catalanes i líders empresarials, ha donat a conèixer el cas d’Areas, el tercer operador del món en el sector de la restauració en ruta. La companyia, fundada el 1968, és present a 10 països amb un equip total de 20.000 treballadors, dels quals 6.000 es troben a l’Estat i que cobreix les necessitats dels més de 350 milions de clients de què disposa i, després de la temporada d’estiu d’enguany, obtindrà uns ingressos superiors als 2 bilions d’euros: “Jo la definiria com una campiona mundial de Barcelona”, ha apuntat el president de Foment, JosepSánchezLlibre.

Areas disposa d'un equip de 20.000 treballadors i de més de 350 milions de clients

Un mercat "gran, resilient i que presenta bones tendències"

“Estem davant un mercat gran, resilient i que presenta bones tendències”, ha apuntat ÓscarVela, CEO de la companyia, qui detalla que es troba en un gran creixement: “La pandèmia va afectar de forma molt severa, ja que ens dediquem a la mobilitat, però la recuperació ha estat molt ràpida i les projeccions apunten que el 2024 serà l’any de la plena recuperació del trànsit aeri respecte del 2019. A més, els països turístics es recuperen molt millor que els que no ho són”, ha afegit.

Per tant, són bones notícies per a la companyia, en ser present a autopistes com la mateixa AP-7, estacions de tren com Sants, Roma o Atocha, i aeroports com el de Barcelona, Los Angeles o San Diego. “En ser un dels principals operadors del món, també disposem dels millors partners, com Aena, Westfield, McDonalds, Starbucks o BurgerKing”, explica Vela, qui detalla que els principals clients es troben a França, seguida de la península (Espanya i Portugal) i els Estats Units.

Varietat, digitalització i impacte

Areas ha adaptat la seva estratègia al context actual mitjançant tres grans eixos: varietat, digitalització i impacte. “Pel que fa al primer, abans les ofertes eren monolítiques, i els consumidors han provocat el canvi a la varietat”, explica Vela, qui detalla que, per aquest motiu, la companyia treballa amb franquícies tant nacionals com internacionals, així com amb xefs reputats i “herois locals”, com ara Flax&Kale o Udon. “Aquesta varietat ens ha fet millors”, explica.

Óscar Vela, CEO de Areas, durante el desayuno organizado en Foment del Treball Nacional | Twitter
Óscar Vela, CEO d'Areas, durant l'esmorzar organitzat a Foment del Treball Nacional | Twitter

D’altra banda, l’estratègia digital i d’impacte, com no podia ser d’una altra manera, han guanyat un pes molt important. “D’una banda, hem de buscar visibilitat i generar interès en el consumidor, millorar la seva experiència i fidelitzar els clients i, de l’altra, hem d’apostar per un canvi que afavoreixi el planeta i el futur de la mobilitat”, ha explicat l’empresari.

Un actor "cada dia més global”

Tenint en compte que 2024 serà l’any de la recuperació, Vela assegura que el futur de la companyia passa per la internacionalització: “És el nostre propòsit, volem ser un actor cada dia més global”. I Areas va per bon camí: actualment, un 80% de les vendes es produeixen a fora de l’Estat i, segons l’empresari, “això anirà a més”. Vela afirma que, per aconseguir-ho, consolidar el mercat europeu i accelerar el creixement a Amèrica, especialment als Estats Units, és una de les claus de l’estratègia.

Un 80% de les vendes d'Areas es produeixen a fora de l’Estat

“En els pròxims mesos tenim concursos de fins a 1.200 milions d’euros a aeroports com el de Chicago, Dallas o Nova York”, assenyala Vela qui, en els darrers mesos, ha guanyat els vuit principals macroconcursos de restauració en ruta, que faran possible el rècord de la xifra de facturació de la companyia per a aquest 2023. A més, l’empresari preveu més de 50 obertures en els pròxims sis mesos que continuaran “aquesta bonica història començada al Maresme i que, després de superar tota mena de crisis, s’ha plantat als Estats Units trencant la barrera dels 2 bilions d’euros”.