• Empresa
  • L'audiovisual català va ingressar més de 6,7MEUR durant 2020

L'audiovisual català va ingressar més de 6,7MEUR durant 2020

L’informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya estudia la indústria des dels mitjans de comunicació fins als videojocs

El president del CAC, Roger Loppacher | EP
El president del CAC, Roger Loppacher | EP
EP
Barcelona
05 d'Octubre de 2021
Act. 05 d'Octubre de 2021

El sectoraudiovisualcatalà va facturar 6.702 milions d'euros l'any 2020, segons l'informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya. La indústria de l'entreteniment i informació audiovisual catalana consta d'unes 1.102 empreses i més de 26.600 treballadors. Segons el CAC, dins la indústria destaquen especialment els mitjansdecomunicació, l'entreteniment audiovisual i la comunicació i publicitat.

 

Segons l'informe, dels 6.702 milions d'euros de facturació, més de la meitat, fins a 3.869 MEUR, provenen del segment de l'entreteniment audiovisual. La comunicació-publicitat arriba fins als 2.414 milions d'euros, mentre que els mitjans de comunicació van facturar uns 419 milions d'euros. Pel que fa al nombre d'empreses en cada branca, les de publicitat són les més abundants, amb més de 650 companyies dedicades, mentre que l'entreteniment audiovisual compta amb unes 406; per 40 mitjans de comunicació catalans.

Segons el CAC, dels 26.600 treballadors del sector audiovisual català, 14.102 es dediquen a empreses de la branca de l'entreteniment audiovisual, amb diferència el que més força laboral concentra. Les empreses publicitàries comptaven durant l'any 2020 amb uns 9.254 treballadors, mentre que els mitjans de comunicació tenen planters que arriben fins a les 3.295 persones.

 

Com a nou mitjà, la dels videojocs és, segons el CAC; una indústria rellevant dins l'ecosistema català. La indústria videolúdica catalana està, segons l'informe, formada per "moltes pimes petites, poques empreses locals grans i diverses corporacions internacionals" que han triat especialment Barcelona per situar centres de desenvolupament, màrqueting i altres seccions de la seva cadena de valor. Pel que fa als mitjans tradicionals, la ràdio en FM i la TV en TDT operaven amb unes 262 emissores de ràdio i 92 canals televisius, amb una gran majoria com a part de grups de comunicació.