Auténtica Premium Food Fest ha conclòs la seva primera jornada amb més de 7.000 professionals distribuïts entre els pavellons 1 i 2 del Palacio de Congresos y Exposiciones de Sevilla. Directius de la gran distribució i retail, xefs i empresaris d'hostaleria han acudit a la fira per descobrir els aliments i begudes premium més diferencials i impulsar una nova consciència social a través del producte, l'origen i la sostenibilitat.
Aquest dimarts 17 de setembre, Auténtica tancarà l'edició d'enguany, on hi ha més de 250 expositors i més de 100 sessions programades. Algunes de les celebrades aquest dilluns inclouen conferències del xef de tres estrelles Michelin, Paco Morales de Noor, o una de Laureano Turienzo, president de l'Associació Espanyola de Retail.
Com a esdeveniments destacats, el xef Javi Olleros (2 estrelles Michelin, 3 Sols de Repsol i 1 estrella verda) parlarà sobre Biomisión, un projecte de divulgació científica sobre la importància dels cultius vegetals i dels Bancs de Llavors com a instruments per mantenir i recuperar la biodiversitat. D'altra banda, la xef Maca de Castro (1 estrella Michelin i 3 Sols de Repsol) abordarà, juntament amb la periodista Mónica Escudero, l'esforç de mantenir viva l'essència de la cuina i les seves arrels, evitant que es dilueixi en la massificació i superficialitat de la foodificació.
A banda d'aquestes ponències, també hi ha disponible un programa de tasts i degustacions, a més de trobades entre agents del primer nivell que analitzen l'evolució dels supermercats i les noves formes de distribució, les dinàmiques de consum, les motivacions de compra, les estratègies d'ubicació, el preu i la sostenibilitat. També es parlarà de futur i d'innovacions culinàries, enguany amb els sabors d'al-Àndalus com a protagonistes.
Nova consciència social pels xefs i trobada de directors de compres
D'altra banda, també s'està celebrant el Culinary Fest by Gusto del Sur. Aquest programa té com a objectiu reunir xefs prestigiosos juntament amb referents d'altres àmbits amb la idea d'impulsar una "nova consciència social sobre la base dels aliments i begudes gurmet, sostenibles i amb valors associats a la salut, el respecte per l'origen i la dieta mediterrània".
Tot i això, els xefs no seran els únics protagonistes. També cal destacar jornades com el Summit de Directors de Compres, que analitza la sostenibilitat a la cadena de subministrament, la innovació tecnològica, qualitat i seguretat alimentària, compres i gestió de productes premium-gourmet i digitalització de la gestió de compres.