El saló Automobile Barcelona espera reunir 300.000 visitants entre el 13 i el 21 de maig en una cita que atraurà un 40% més de marques i servirà de plataforma de presentació per a tres novetats mundials. Tal com han detallat aquest dijous els responsables de la cita, l'esdeveniment coincidirà amb el saló MOTOh!, especialitzat en vehicles de dues rodes, fet que esperen que estimuli l'assistència de compradors.
"El 2021 teníem 22 marques i hem passat a 31, un 40% més. En moments difícils continuem donant la cara i creixent", ha ressaltat el president del saló, Enrique Lacalle. Per part d'Anfac, el seu director general, José López-Tafall, ha ressaltat que el moment del sector és "una mica millor" que a l'anterior edició, celebrada el 2021.
Lacalle: "En moments difícils continuem donant la cara i creixent"
"Les dades del mercat i de producció van millorant. No significa que els problemes d'escassetat de subministrament o components hagin desaparegut, però sí és veritat i es veu a les dades de matriculació, on portem un 33% més que fa un any", ha celebrat López-Tafall a la presentació del saló a Barcelona. En aquest sentit, ha indicat que el mercat està "àgil" per la "demanda retinguda" durant la pandèmia.
Segons Anfac, la cita ha de servir per animar la renovació del parc d’automòbils d’Espanya, un dels més envellits d’Europa. “Si alguna cosa indiquen les dades és que el principal problema d’emissions a Espanya i a Catalunya és l'antiguitat del parc, i per lluitar-hi el que s’ha de fer és renovar-lo. Acabar amb ell no és una opció”, ha asseverat López-Tafall, que defensa l’aposta del sector per vehicles elèctrics o menys contaminants.