Renfe posarà en servei el 6 d'abril de 2020 el seu nou AVE low cost, que es denominarà AVLO, lluirà color morat i del que començarà a vendre bitllets a la fi del proper mes de gener.
L'operadora iniciarà l'explotació del nou servei coincidint amb la Setmana Santa i en la línia que uneix Madrid amb Saragossa i Barcelona.
Es tracta del corredor que més mobilitat de viatgers registra del país i el que més competència té amb l'avió. No obstant això, la companyia preveu anar estenent el seu AVE barat a altres línies "una vegada es consolidi el servei".
Així ho ha anunciat el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, durant l'acte de presentació de la imatge corporativa del nou AVE de baix cost de Renfe en els tallers que la companyia té a Villaseca de la Sagra (Toledo).
Amb la presentació de la imatge comercial del nou servei, l'operadora pública dóna el tret de sortida de la carrera cap a l'AVE barat.
Així, Renfe pren la davantera als dos operadors que entraran a competir amb l'empresa pública quan a la fi de 2020 es liberalitzi el transport de viatgers amb tren AVE, donat ja SNCF i Trenitalia ja han avançat la seva intenció de fer-ho amb serveis a preus assequibles.
Ábalos ha qualificat el nou AVE de Renfe d'una "fita en la transformació del ferrocarril espanyol". "L'Alta Velocitat ja no serà un producte només enfocat a viatges de negocis, sinó que s'obre a famílies, a joves i altres col·lectius que fins ara l'usa de forma molt ocasional", ha assegurat.
A més, ha destacat que el nou tren representa un gran pas "en la transformació de la companyia ferroviària pública per ser un operador integral líder a Europa".
El llançament d'un AVE barat constitueix, juntament amb la internacionalització i la digitalització, un dels pilars del pla estratègic que Renfe desenvolupa per preparar-se davant la fi del seu monopoli i l'arribada de competència.
De fet, la companyia ferroviària pública confia que aquest nou servei li generi el 20% dels seus ingressos totals en un horitzó de deu anys.
El nou AVE low cost es diferenciarà de l'habitual no només pel color, atès que serà morat, en contrast amb el blanc de l'actual, un to que a més combinarà amb el taronja que tindrà a les portes.
L'operadora també el gestionarà de forma independent al servei AVE convencional que ve prestant des que el 1992 es va inaugurar la primera línia d'aquest tipus a Espanya, i que es mantindrà de forma paral·lela amb els mateixos serveis i prestacions.