
El sector turístic viu un procés de transformació sota l'impuls de factors com ara la sostenibilitat, la digitalització, la desestacionalització o la millora de les experiències del viatger. B-Travel, el saló de turisme que tindrà lloc del 28 al 30 de març, vol contribuir a aquest canvi de model, presentant destinacions turístiques nacionals i internacionals sostenibles i de qualitat, i iniciatives per fomentar una activitat turística més responsable.
Organitzat per Fira de Barcelona, B-Travel reunirà al palau 8 del recinte de Montjuïc més d'un centenar d'expositors directes i indirectes, entre els quals destaquen destinacions nacionals com Ceuta i Melilla, com a gran novetat d’enguany, Aragó, Andalusia, Balears, Canàries, Castella-la Manxa, Catalunya, Extremadura o Madrid, entre altres, així com amb una rellevant representació internacional amb la presència de països ja confirmats com Brasil, Cuba, Croàcia, França, Itàlia, Portugal o República Dominicana perquè els visitants puguin planificar o contractar les seves escapades o vacances.
B-Travel reunirà al palau 8 del recinte de Montjuïc més d'un centenar d'expositors directes i indirectes
Aquests expositors mostraran en aquesta edició les seves propostes més sostenibles i responsables i la seva aposta per fomentar un turisme que generi un impacte positiu als llocs de destinació i que alhora millori l'experiència del visitant. En aquesta mateixa línia, el saló ha creat el programa de jornades B-Smart Travel juntament amb Biosphere per promoure destinacions i expositors que presentin un compromís més gran amb l'activitat turística respectuosa amb el medi ambient.
El president del certamen, Martí Sarrate, ha afirmat que “el turisme és una indústria que segueix evolucionant, adaptant-se als nous temps caracteritzats per un major respecte al medi ambient i l'entorn, la implementació de les noves tecnologies i posar el focus a assolir la desestacionalització amb una gran col·laboració publicoprivada per assolir aquests objectius i assolir un turisme més experiencial i de millor qualitat".
Per la seva banda, la directora Marta Serra ha comentat que “l'activitat turística s'ha convertit en una necessitat bàsica per a moltes persones, ja que, d'una banda, permet el coneixement d'altres cultures i estils de vida, i de l'altra, contribueix de manera positiva a la sostenibilitat econòmica, social, ambiental i patrimonial de ciutats i territoris”.
Oferta per a visitants i professionals
Per donar resposta a les demandes del viatger actual, B-Travel estructurarà la seva oferta mitjançant sis tendències relacionades amb el tipus d'experiència que vulgui viure el visitant: B-Delicious Fest, l'espai enogastronòmic del saló; B-Happy, viatges en família, creuers i wellness; B-Culture, viatges vinculats a l'art, la història i la cultura; B-Special, turisme de compres i nou luxe; B-Adventure, turisme esportiu i aventura; i B-Industrial, territoris amb un gran llegat industrial i històric.
A més, i tenint en compte la importància que té la gastronomia com a atractiu turístic, B-Travel comptarà, en el marc del reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, amb l'espai enogastronòmic B-Delicious Fest, on el protagonisme serà del producte de qualitat, de petits productors, sostenible i de quilòmetre zero amb degustacions d'arròs del Delta de l'Ebre, vedella del Pirineu o gamba de Vilanova, entre d'altres.