
Es preveu un augment del 10% en el turisme per Setmana Santa 2025 respecte al 2024. Tot i això, la xifra encara serà un 8% inferior a la de Setmana Santa 2019, abans de la pandèmia. Així s’ha destacat aquest dilluns durant la presentació de la nova edició del B-Travel 2025, celebrada a la sala de premsa del Palau 8 del recinte de Montjuïc. “El B-Travel és el tret de sortida de la campanya turística abans de Setmana Santa, i l’any passat vam assolir unes xifres gairebé insuperables”, ha afirmat Martí Sarrate, president de B-Travel i vicepresident de l’Associació Corporativa d’Agències de Viatge Especialitzades (ACAVe), durant la roda de premsa.
En aquesta línia, la directora del saló, Marta Serra, ha reforçat el missatge, assenyalant que l’augment de turistes després de la pandèmia va ser impulsat per les ganes de viatjar de la gent, però que ara aquest “suflé” està baixant.
L’augment de turistes després de la pandèmia va ser impulsat per les ganes de viatjar de la gent, però que ara aquest “suflé” està baixant
Sarrate, per la seva banda, ha subratllat la necessitat de no “morir d’èxit” i ha destacat que les xifres del 2024 han portat el sector a reflexionar i a treballar per un model turístic “sostenible, responsable, inclusiu, accessible, diversificat, desestacionalitzat i de qualitat”.
Decàleg amb consells per promoure un turisme responsable
Tal com ha mencionat Sarrate, el saló, que se celebrarà al Palau 8 del recinte de Montjuïc del 28 al 30 de març, ha fet una gran aposta per la sostenibilitat, ja que “el turisme serà sostenible o no serà”. En aquesta línia, Sarrate ha explicat que l’organització ha publicat un decàleg amb consells per promoure un turisme responsable, elaborat en col·laboració amb el segell Biosphere, i que també durà a terme tallers de sostenibilitat adreçats a les pimes.
El saló B-Travel aspira a superar els 25.000 visitants, així com a reunir 120 expositors directes i 600 indirectes, abordant la sostenibilitat del turisme mitjançant la presentació de destinacions de qualitat, tant nacionals com internacionals. Serra ha destacat la presència de diverses destinacions nacionals, amb Ceuta i Melilla com a gran novetat d’enguany, juntament amb Aragó, Andalusia, Balears, Canàries, Castella-la Manxa, Catalunya, Extremadura i Madrid, entre d’altres. A més, el saló comptarà amb una àmplia representació internacional, amb la presència confirmada de països com Brasil, Cuba, Croàcia, França, Itàlia, Portugal i República Dominicana, perquè els visitants puguin planificar o contractar les seves escapades i vacances.
El saló B-Travel aspira a superar els 25.000 visitants, així com a reunir 120 expositors directes i 600 indirectes
Pocs minuts després, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Cristina Lagé, ha volgut posar èmfasi en Catalunya com la millor opció per viatjar aquesta Setmana Santa: “A una hora de cotxe hi ha paratges increïbles que no estan massificats. Jo us recomano que aquesta Setmana Santa Catalunya sigui, sens dubte, la vostra millor opció”. En aquest sentit, Lagé ha destacat la importància del paper de les agències de viatges, ja que “posar-se en mans de professionals és molt important”.
De l’arròs del Delta a la vedella del Pirineu
D’altra banda, B-Travel s’estructura en sis àrees temàtiques segons el tipus d’experiència que es vulgui viure: B-Delicious Fest, B-Culture, B-Special, B-Adventure, B-Happy i B-Industrial.
En el marc del reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, B-Travel tornarà a oferir als seus visitants la possibilitat de degustar 18 especialitats gastronòmiques sostenibles, de proximitat i de quilòmetre zero a B-Delicious Fest, el seu espai enogastronòmic.
B-Travel tornarà a oferir als seus visitants la possibilitat de degustar 18 especialitats gastronòmiques sostenibles, de proximitat i de quilòmetre zero
Sota la producció de l’Associació de Gastronomia i Turisme del Baix Llobregat (AGT), la proposta inclou des de l’arròs del Delta de l’Ebre fins a la vedella del Pirineu, passant per l’avellana de Reus, posant de manifest la gran diversitat i riquesa de la gastronomia local.