
Una escapada al Pirineu, un tast de vins, una classe de ioga... són moltes i variades les activitats que es regalen amb els cofre experiència que marques com La vida es bella o Wonderbox han fet populars al mercat. Però Baby'n'Joy ha pensat que els reis de la casa també tenen dret a rebre un regal-experiència i des de fa tres anys aquesta empresa catalana ven rutes a cavall amb nens o estades en hotels family fiendly, entre altres. "Regalar temps en família és el nostre eslògan, que cada cop és més un tema més experiencial que no pas material. És pel que nosaltres apostem", explica Raquel Abuli, fundadora i actual propietària d'aquesta startup que ja factura un milió d'euros.
Tot va començar per un projecte final a l'MBA que Abuli i altres dos companys cursaven fa uns anys. Per què? "No hi havia activitats dedicades a famílies, totes les experiències eren per a adults i no hi havia res per cobrir el segment de vacances en família. No hi havia res aquí, ni a Europa, ni als països llatins on també funciona el mercat dels cofres experiència", recorda l'emprenedora.
Més venda offline que online
Després de dos anys de gestació del projecte, el 2013 van sortir al mercat amb una primera col·lecció de cofres dirigits als nadons, "tot i que també teníem cofres per a famílies, però potser era més secundari". Inicialment, es van dirigir a botigues de productes infantils però ràpidament el mercat els va mostrar que el client potencial estava més al sector retail tradicional.
Ara, els compradors poden adquirir un cofre Baby'n'Joy a grans superfícies com El Corte Inglés, Carrefour, Alcampo i MediaMarkt i actualment negocien amb l'Fnac, on els hi està costant entrar. En totes aquestes botigues trobarem aquests dies previs a la celebració del Nadal comercials per promocionar el producte, ja que la companyia contractarà unes 50 persones per conquerir el consumidor directament al punt de venda. "És la manera més fàcil perquè al ser el nostre producte un regal i no ser per a consum propi, és molt difícil fidelitzar el client", argumenta Abuli. També es poden comprar els cofres experiència a través de la seva ecommerce, tot i que apunta que les vendes a través d'aquest canal són encara reduïdes, un 10% respecte al 90% de les vendes que es realitzen pel canal offline.
La plantilla, però, és més petita la resta de l'any: set persones formen part de l'equip, que treballa per establir acords comercials a tot el territori espanyol per oferir activitats originals i diferents als seus cofres experiència. El seu és un mercat de volum, per tant, de difícil creixement, apunta la fundadora. "Créixer és més difícil; el que busquem és que la persona que compri pagui més o menys el que pagaria al lloc mateix de l'activitat que vol regalar. No oferim descomptes, però per exemple ajudem els hotels a omplir les habitacions en determinades temporades i oferim activitats que igual no pensaries inicialment però que després veus que són molt 'xules'".
El cofre 'Masterchef junior', un reclam
Disposen de diferents gammes de producte: Family'n'Joy, Baby'n'Joy i ara han incorporat Kids'n'Joy, activitats dirigides només als nens, a més d'un cofre especial edició amb la llicència de Masterchef Junior, el conegut programa de Televisió Espanyola que implica que els infants puguin fer cursos de cuina arreu del territori. En la pràctica, per exemple, es pot comprar un paquet d'estada familiar de dos dies amb sopar per a tres/quatre persones per 129,90 euros, una sessió fotogràfica per a nadons per 149,90 euros o una activitat de dia en família per 34,90 euros. "Les escapades sempre són una aposta segura i que funcionen molt bé perquè tothom vol marxar i el tema de diversió en família en genèric també funciona molt bé", comenta l'empresària.
Totes les activitats són realitzables a tot el territori espanyol, excepte les Illes Canàries i pròximament, el 2017, atacaran el francès, "el mercat més gran de cofres experiència". I és que segons Raquel Abuli, el sector dels cofres experiència a Espanya factura molt i creiem que tenim molt més potencial, molt més creixement i recorregut, però és veritat que costa que la gent pensi en nosaltres a l'hora de fer un regal", reconeix.