Banc Sabadell ha guanyat 450,6 milions d'euros en el primer semestre d'aquest any, fet que suposa un 10,0% més que en el mateix període de l’any passat. El banc presidit per Josep Oliu arriba a aquests resultats després d'haver destinat 850,9 milions d'euros a provisions per deteriorament d'actius, cosa que suposa una reducció d'aquesta partida del 5,6% en relació amb les dotacions realitzades en el mateix període de l'any passat. El banc destaca el bon resultat obtingut per l'estricta activitat bancària del grup: "El core bsuiness del banc està funcionant molt bé, hem experimentat un important creixement dels ingressos del negoci bancari del grup per sobre del 3,5%, on destaquem les comissions que augmenten un 7%", ha argumentat el conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, durant la presentació de resultats del segon trimestre del 2017.
Els resultats del banc tenen en compte en totes les línies del compte de resultats l'impacte dels tipus de canvi. Així, el marge d'interessos, on s'ingressen 1.936,9 milions d'euros, baixa un 0,3% en termes nominals mentre que si es corregeix l'impacte dels tipus de canvi augmenten el 2,4%.
L’activitat comercial ha mantingut un ritme intens la primera meitat de l’any, fet que s’ha traduït en la captació de 285.883 clients fins al juny (ex TSB). En total, s’han captat més de 209.000 clients particulars, 133.830 nòmines i 76.553 empreses.
El banc ha mantingut una forta activitat comercial per captar recursos de clients fora de balanç, el que són bàsicament els productes d'estalvi com els fons d'inversió i els plans de pensions. El total d'aquests recursos al juny s'ha situat en 43.997 milions d'euros, amb un creixement del 17,2%. Només en fons d'inversió hi ha 25.943 milions d'euros, un 22,8% més que fa un any.
Els recursos de clients dins del balanç sumen 135.928 milions d'euros, un creixement de l'1,3% en relació amb el primer semestre del 2016, que puja fins al 3% si s'exclou l'impacte dels tipus de canvi. Dins d'aquests recursos, els saldos de dipòsit a la vista superen per primera vegada els 100.000 milions d'euros, amb un increment interanual del 14,9%.
Durant la primera meitat de l’any el Banc Sabadell ha captat 285.883 clients
La ràtio de morositat manté la seva tendència a la baixa i al juny s’ha situat en el 5,49%, on s'inclouen els comptes del Sabadell United Bank, que va rebre la llum verda per a la seva venda en el mes de juny per part de les autoritats reguladores dels Estats Units. La ràtio de morositat del primer semestre del 2016 es queda en el 6,83%.
L'activitat comercial del banc ha seguit també donant prioritat a la reducció de la cartera d'actius problemàtics que en la primera part de l'any s'ha reduït de 1.159 milions d'euros, dels quals 1.041 milions d'euros corresponen a riscos dubtosos i 118 milions a actius adjudicats. Aquesta reducció de 1.159 milions d'euros en el semestre supera les previsions. En els últims 12 mesos aquesta cartera s'ha reduït de 2.442 milions d'euros. Banc Sabadell encadena quatre trimestres amb una reducció d'actius adjudicats.
Aquesta reducció de la cartera d'actius problemàtics ha permès anar reduint les dotacions per insolvències i deteriorament d'actius que en aquest semestre s'han situat en 850,9 milions, un descens del 5,6% en relació amb els 901,8 milions del primer semestre del 2016.
La solvència de l'entitat, en termes CET1 phase-in puja fins al 12,67% al juny, des de l'11,94% del tancament de març, mentre que la ràtio en termes CET1 fully loaded se situa en 12,13%, que pujaria fins al 12,5% si s'inclou l'ingrés de la venda del Sabadell United Bank, sense tenir en compte les plusvàlues.
Transformació digital: els clients digitals assoleixen els 4,2 milions
El fort compromís de Banc Sabadell amb la transformació digital i la posada a disposició dels clients de nous serveis remots han facilitat un increment del número de clients digitals del 7%, fins als 4,2 milions. El 85% de las transaccions a Espanya ja es fan per canals remots i les vendes en digital freguen el 20% del total.
L’aposta de Banc Sabadell per la transformació digital es fa patent, a més, amb el naixement el maig del hub de negocis digitals, Innocells, un model d’innovació col·laborativa que té per objectiu accelerar el desenvolupament de nous productes i serveis digitals, generant un punt de trobada entre l’ecosistema emprenedor i l’experiència de l’entitat.
.@BancSabadell incrementa els clients digitals un 7%, fins als 4,2 milions #digitalitzacióhttps://t.co/5aBFDbvjQwpic.twitter.com/wLPU7r918X
— VIA Empresa (@VIAEmpresa) 28 de juliol de 2017
Balanç de TSB
El balanç de TSB segueix creixent, i el crèdit a la clientela de la franquícia, junt amb la cartera Whistletree, augmenta un 3,6% intertrimestral i un 16,6% interanual. Una altra mostra de la solidesa de la franquícia i la cartera Whistletree és que el seu marge d’interessos s’incrementa un 3,6% intertrimestral i 8,6% interanual. Els dipòsits creixen al llarg de l’any un 6,4%, i un 0,8% al llarg del trimestre, impulsats pel creixement dels comptes a la vista.
La quota de mercat en apertura de comptes corrents se situa en el 6%, en línia amb les previsions de la franquícia, i, només en la primera meitat del 2017, TSB ha concedit nous préstecs i hipoteques per import de 4,1 milions de lliures, respecte als 6,6 milions de lliures que es van concedir en tot el 2016. El número total de clients supera els 5 milions en el trimestre, amb un creixement anual del 3,3%. Els clients segueixen recomanant TSB i el seu NPS (mesurament de la qualitat del servei) va assolir +24 punts la primera meitat del 2017.