Banc Sabadell ha arribat a un acord amb els sindicats per establir les mesures preventives necessàries per a una tornada gradual a l'activitat. Aquest pla de desescalada és un protocol elaborat sobre la base de les normes i recomanacions de les autoritats, les últimes mesures aprovades en relació a l'evolució de la pandèmia, i les aportacions fetes pels sindicats adherits, que aconsegueixen el 97% de la representació sindical: CCOO, UGT, SICAM/APROBAS, ALTA, CGBS, Intersindical-CSC, ELA i CIG. Aquestes actuacions començaran la seva aplicació a partir del proper dilluns 11 de maig.
Les mesures adoptades posen l'accent a preservar a tot moment la seguretat i salut de totes les empleades i empleats, en condicions de protecció enfront del COVID-19. D'aquesta forma, el teletreball continuarà sent fórmula habitual de treball en aquells llocs i funcions que puguin seguir exercint la seva activitat per aquesta via, mantenint torns rotatius, i la flexibilitat horària per facilitar la conciliació. Hi haurà una reincorporació de plantilla segons les necessitats, prioritzant l'activitat comercial i l'acompanyament de clients per fomentar l'autoservei.
En aquest cas, a partir de l'11 de maig es produirà la reobertura de 146 oficines, i el Sabadell tindrà un total d'1.441 sucursals obertes a públic. El percentatge de plantilla que farà teletreball a partir d'ara se situa a l'entorn del 65% del total d'empleats a Espanya. En aquest sentit, fonts de l'entitat han expressat que "no cal confondre teletreball amb confinament. El confinament acabarà, mentre que el teletreball es convertirà en una eina estable que redundarà en una major i millor conciliació familiar".
Sabadell ha acordat amb els sindicats garantir la seguretat de la seva plantilla aportant elements protectors en oficines així com el manteniment del reforç de mesures d'higiene, i es dotarà als empleats d'equips de protecció, garantint subministrament de productes de desinfecció i protecció com mascaretes, guants, gels, o mocadors d'un sol ús. Així mateix, es mantenen les recomanacions a la clientela sobre l'ús dels canals online que el banc posa a la seva disposició per realitzar operatoria comuna i evitar desplaçaments innecessaris.