• Empresa
  • El Sabadell internacionalitza els seus clients amb formació universitària

El Sabadell internacionalitza els seus clients amb formació universitària

L'entitat i la UB engeguen la segona edició d'un programa dirigit als directius de 70 companyies de tot Espanya

La torre del Banc Sabadell a Barcelona
La torre del Banc Sabadell a Barcelona
Redacció VIA Empresa
Barcelona
06 de Novembre de 2018
Act. 09 de Novembre de 2018
Branded content

Més formació i més internacionalització. Aquest és l'objectiu del Banc Sabadell i de la Universitat de Barcelona (UB) que, per segon any consecutiu, llancen la segona edició del Sabadell InternationalBusiness Program, una formació dirigida als directius de 70 companyies, que té per objectiu ajudar-les a desenvolupar els seus projectes d'expansió internacional, segons informa l'entitat en un comunicat.

 

El curs, que dura sis mesos, es desenvolupa en sis ciutats diferents d'Espanya. Segons el soci fundador d'AccessusPlataformasAscendidasManuel Manzano, "hem acceptat [la proposta del Sabadell] perquè ens va semblar adequat i vam considerar que era un bon moment per començar". Ell és un dels directius d'aquestes 70 companyies que participen en la formació.

 

Aquest programa es va posar en marxa l'any passat i, després de l'èxit obtingut, han decidit donar el tret de sortida a la seva segona edició, que ja va arrencar el mes d'octubre. Durant aquests sis mesos, diferents professionals impartiran coneixements relacionats amb els requeriments econòmic-financers, logístics, de màrqueting i normatius que han de seguir les companyies que decideixen creuar la frontera per conquerir nous mercats.

La necessitat d'internacionalitzar-se

El director de Negoci Internacional del Banc Sabadell, Carles Dalmau, sosté que "som una entitat financera que des dels nostres orígens sempre hem donat suport a les empreses" i afegeix que, si ho fan, és precisament perquè "coneixem bé les seves necessitats i entenem que els nostres serveis han d'anar més enllà del perímetre bancari". A parer seu, "avui, sortir a l'estranger no és una conveniència, sinó una necessitat de qualsevol empresa que desitgi ser competitiva" i, justament per això, sosté que "tenim clar que hem d'acompanyar-les allà on vagin i siguin on siguin".

La novetat d'aquesta segona edició és que s'organitza de forma coordinada a Barcelona, Madrid, València, Bilbao, Vigo i Sevilla, i que es pot realitzar o bé de manera presencial o per la via digital. Segons Dalmau, el que és important és que "el client trii la forma més còmode per formar-se".

De fet, aquesta no és la única iniciativa que ha emprès el banc per ajudar les empreses en el seu procés d'internacionalització. Un dels programes més coneguts i amb més èxit de l'entitat és Exportar per créixer, una formació que va néixer fa sis anys i que compta amb la col·laboració de partners de referència en els seus camps respectius. L'objectiu del programa és "fomentar i facilitar l'exportació entre empreses espanyoles a partir d'un innovador conjunt d'eines online, serveis d'informació especialitzats i organització de taules de debat per tot el país, per les quals ja han passat prop de 5.000 companyies".

El guia

Per tot plegat, i per ampliar els seus plans d'expansió, el 65% de les organitzacions trien treballar amb el Banc Sabadell. En el que portem d'any, l'entitat ha captat prop de 8.000 clients en negoci internacional i ha incrementat en un 19% el finançament per projectes d'importació i exportació".

Dalmau assegura que "quan un decideix sortir de casa i visitar nous llocs, sempre agraeix que algú li faci de guia i li expliqui què pot trobar-se i com optimitzar la seva visita".

A més, afirma que "aquesta és la nostra visió amb qualsevol client que treballa en mercats internacionals" perquè, sentencia, "som una entitat que ajuda a aconseguir el màxim rendiment en el seu negoci".