05
de Febrer
de
2016
Act.
05
de Febrer
de
2016
La Barbie i les joguines de Star Wars podrien fusionar-se. Les multinacionals nord-americans Hasbro i Mattel han mantingut converses per tancar una fusió que crearia el líder indiscutible en el sector de la joguina a escala mundial.
Segons fonts familiaritzades amb l'assumpte, l'acord podria reunir al propietari de les marques del Monopoly i Furby, amb Barbie i Hot Wheels.
Hasbro es va apropar a Mattel en relació amb una possible operació a finals de l'any passat, i les empreses ja s'han reunit per realitzar diverses reunions per dissenyar l'acord.
Segons indica Bloomberg, els detalls de com es podria estructurar la transacció no han transcendit de moment. Després de conèixer-se la notícia, les accions de la propietària de Barbie han arribat a pujar més d'un 7% a la Borsa, mentre les de Hasbro superaven el 3%.
El 2014, Barbie va ser destronada per primera cop com la nina més venuda per les princeses Disney, propietat de Hasbro, en concret per Elsa, la protagonista de Frozen.
El valor borsari de Mattel ascendeix a 11.200 milions de dòlars (10.000 milions d'euros), lleugerament per sobre dels 9.500 milions de dòlars (8.500 milions d'euros) de la seva competidora i potencial sòcia.
El director executiu de Mattel, Chris Sinclair, ha embarcat a la companyia californiana en un procés de canvi per revertir la seva tendència a la baixa, que ha dut la companyia a perdre quota de mercat en favor de la danesa Lego. Els inversors esperen que els beneficis de Mattel tornin a batre un nou rècord aquest any. La setmana passada, la companyia va fer públic el disseny de les noves nines Barbie.
Segons fonts familiaritzades amb l'assumpte, l'acord podria reunir al propietari de les marques del Monopoly i Furby, amb Barbie i Hot Wheels.
Hasbro es va apropar a Mattel en relació amb una possible operació a finals de l'any passat, i les empreses ja s'han reunit per realitzar diverses reunions per dissenyar l'acord.
Segons indica Bloomberg, els detalls de com es podria estructurar la transacció no han transcendit de moment. Després de conèixer-se la notícia, les accions de la propietària de Barbie han arribat a pujar més d'un 7% a la Borsa, mentre les de Hasbro superaven el 3%.
El 2014, Barbie va ser destronada per primera cop com la nina més venuda per les princeses Disney, propietat de Hasbro, en concret per Elsa, la protagonista de Frozen.
El valor borsari de Mattel ascendeix a 11.200 milions de dòlars (10.000 milions d'euros), lleugerament per sobre dels 9.500 milions de dòlars (8.500 milions d'euros) de la seva competidora i potencial sòcia.
El director executiu de Mattel, Chris Sinclair, ha embarcat a la companyia californiana en un procés de canvi per revertir la seva tendència a la baixa, que ha dut la companyia a perdre quota de mercat en favor de la danesa Lego. Els inversors esperen que els beneficis de Mattel tornin a batre un nou rècord aquest any. La setmana passada, la companyia va fer públic el disseny de les noves nines Barbie.