• Empresa
  • Barça eSports anuncia un nou equip de League of Legends

Barça eSports anuncia un nou equip de League of Legends

La secció d'esports electrònics de l'entitat entrarà a formar part de la Superlliga, la principal competició del videojoc en l'Estat

'Barça Games'| iStock
'Barça Games'| iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
10 de Novembre de 2021

El FC Barcelona tindrà equip de LeagueofLegends. L'entitat barcelonina ha fet oficial avui la nova incorporació de la seva secció d'esports electrònics, BarçaeSports, que s'afegeix als tres equips que ja estan operatius: el videojoc de Psyonix RocketLeague; Hearthstone, el joc de cartes del gegant del sector Blizzard i el simulador esportiu eFootball, l'antic Pro Evolution Soccer. Com ha recordat el mateix club, el conjunt de LoL de Barça eSports coincidirà aquesta temporada a la Superlliga, la principal competició del videojoc a l'Estat, amb l'equip del mateix esport electrònic fundat per GerardPiqué i l'streamerIbaiLlanos.

Amb aquesta incursió, l'entitat aposta pel que actualment és el videojoc en línia més jugat del món, i el que aixeca majors audiències. La final del campionat mundial de League of Legends d'enguany, segons les dades de les diverses plataformes de streaming on es va emetre, va superar els 4 milions d'espectadors en tot el món - sense incloure, però, els llocs web i aplicacions xineses. 

Amb la seva incursió al League of Legends, el Barça s'afegeix a diverses entitats esportives tradicionals que ja han fet el salt a la IP de l'empresa nord-americana Riot Games - propietat, però, de la xinesa Tencent. A la mateixa Superlliga competeix, fins aquest any, CREAM Real Betis, sorgit d'una aliança entre l'entitat sevillana i un clàssic dels videojocs mòbils a l'Estat. En l'àmbit internacional, equips de futbol com l'alemany Schalke 04 o el grec Anorthosis Famagusta FC també compten amb divisions de League of Legends a les seves lligues nacionals. 

"El compromís amb el desenvolupament de la divisió d'eSports del Barça forma part de l'estratègia digital del Club", segons ha afirmat l'entitat en un comunicat. El FC Barcelona està "motivat - afirmen - per convertir-se en un dels principals actors en el sector dels esports digitals a tot al món", cosa que els ajudaria a promocionar la marca Barça "a països com els Estats Units o la Xina".