Ja és oficial: el FC Barcelona és nou soci de Comertia. El club blaugrana s'ha incorporat a l’Associació Catalana de l’Empresa Familiar del Retail a través de la seva filial, Barça Licensing & Merchandising (BLM). Aquesta societat es dedica a explotar les botigues oficials del club i la venda de productes amb llicència.
Actualment, el Barça disposa de 14 botigues pròpies gestionades íntegrament pel club, vuit de les quals van ser inaugurades durant la temporada 2022/23. Entre aquestes destaca la botiga de Canaletes, que és l’establiment insígnia i la segona més gran en termes de superfície, per darrere de la botiga de l’Spotify Camp Nou. A més, el club també té diferents córners a El Corte Inglés, dos a Barcelona (un a la Diagonal i l’altre a Plaça Catalunya), i dues a Palma de Mallorca.
Meseguer: "Formar part de Comertia ens associa a una organització que ens permetrà estar a l’aguait de tot el que passa a casa nostra en el sector del 'retail'"
Així doncs, el FC Barcelona avança en el seu pla d’expansió del negoci del comerç al detall a través de BLM, creada el juny del 2018. Segons el director general de la societat, Josep Maria Meseguer, “Catalunya ha estat històricament un motor econòmic en l'àmbit nacional i internacional. El Barça, com a club esportiu, forma part del teixit social de la nostra societat i també del teixit econòmic. Esperem que entre tots puguem compartir experiències que ens permetin guanyar en competitivitat i experiències que ens permetin créixer en els nostres respectius àmbits”.
En aquest sentit, des de la filial de retail del FC Barcelona asseguren que “formar part de Comertia ens associa a una organització que ens permetrà estar a l’aguait de tot el que passa a casa nostra en el sector del retail i anar de bracet d’operadors importants del sector a Catalunya. A més, ens ajudarà a connectar amb empreses i professionals d’una manera molt més directa i eficaç per poder seguir millorant en el nostre negoci”.