Catalunya es vol marcar un gol als Estats Units i promocionar la seva marca turística a l’estranger. I que millor que fer-ho a través d’un dels millors clubs de futbol com és el Barça. És per això que l’equip blaugrana i la Generalitat han impulsat una acció per promocionar conjuntament la destinació catalana als Estats Units durant la gira de pretemporada del club de futbol.
Aquesta acció, impulsada per la Generalitat a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i pel FC Barcelona, té com a objectiu donar a conèixer Catalunya com a destinació turística al mercat dels Estats Units. En aquest sentit, l’equip de futbol i el seu staff lluiran el logo de la marca Catalunya al polo de passeig durant tota la gira.
A més, la marca també estarà present en els camps d’entrenament i a altres suports gràfics com els fons publicitaris de les rodes de premsa i les acreditacions, informen en un comunicat. Aquesta és una de les actuacions que formen part de l’acord de paternitat entre l’ACT i el club de futbol, vigent des del 2012.
El director de l’ACT, Xavier Espasa, ha assenyalat que “l’acord permet impulsar la promoció de Barcelona i Catalunya en un mercat tan important com els Estats Units, clau per la qualitat del turisme i l’alta despesa que aporta a la nostra destinació”.
Els nord-americans, els turistes que més gasten a Catalunya
Els turistes nord-americans són un mercat clau per Catalunya, ja que se situa com el primer mercat emissor en volum de despesa. Entre el gener i el maig del 2018, els visitants dels Estats Units han gastat 293 milions d’euros a Catalunya, un 32,9% més que en el mateix període del 2017.
A més, durant aquest període, han visitat Catalunya més de 448.774 turistes estatunidencs, fet que suposa un augment del 31,5%. Així, malgrat ser el tercer país emissor en nombre de turistes, la seva despesa mitjana és més alta, situant-la en més de 1.600 euros per viatger.