El grup hoteler mallorquí Barceló tanca 2017 amb una facturació de 2.700 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 10% respecte a l'any anterior, i un resultat d'explotació (Ebitda) lleugerament per sota dels 500 milions, també un 10% superior -si s'inclouen els extraordinaris com la venda de la seva participació en la socimi Bay a Hispània el creixement és del 46%-. L'empresa hotelera encara el 2018 amb noves adquisicions d'hotels, després del cop de porta que el grup NH els va etzibar rebutjant la seva compra.
El repartiment de la facturació seria a parts iguals entre hotels i viatges. La zona EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica) va facturar per sobre de l'els 600 milions, dels quals Espanya suposa entorn al 75%, per sota dels 500 milions d'euros.
Durant 2017, la cadena hotelera va incorporar un total de deu hotels i 2.520 habitacions que han elevat la seva cartera a 236 establiments amb una oferta total de 52.319 habitacions repartides en 22 països. D'aquestes obertures, cinc van ser a Espanya, el 50% de les noves incorporacions, una a Itàlia, una a Mèxic, una a Cuba i dues a Unió dels Emirats Àrabs.
Barceló explica en l'actualitat amb 27 projectes signats i compromesos per a obertures en els tres propers anys, 10 dels quals s'han obert en 2017. Els 17 hotels restants, que suposaran altres 2.500 habitacions estan situats principalment en destinacions urbanes. D'aquestes incorporacions, 14 nous hotels s'obriran d'aquí a 2019 a Espanya, el Marroc, Hongria, Alemanya, Xina i Emirats Àrabs, el seu mercat aposta.
El grup mallorquí, que no planeja sortir a Borsa després de la frustrada operació de fusió amb NH Hotel Group, assegura que la seva intenció ara és continuar amb els projectes d'inversions de manera significativa durant els propers anys especialment a la zona d'Orient Mitjà per posar en valor la seva capacitat financera.
Després de la fallida operació de fusió amb NH pel rebuig unànime del consell d'administració a la creació d'una mega empresa hotelera espanyola, el grup mallorquí es considera ara en l'obligació de mirar endavant i continuar amb els seus plans d'inversió. "No ens quedarem quiets", va assegurar el conseller delegat de la zona EMEA de l'hotelera, Raúl González en un acte celebrat a Madrid.
Barceló estima que la capacitat d'inversió de la companyia es mantingui de forma "igual o superior" durant els propers anys en un entorn de 300 milions d'euros anuals. En el període 2012-2017 el grup ha invertit més d'1.500 milions d'euros en reformes i compres.
L'objectiu de la companyia és aconseguir aconseguir els set hotels a Emirats Àrabs a la fi de 2018, mercat, una posició que espera aconseguir amb facilitat tenint en compte que ja té tres operacions signades. La implantació del grup mallorquí en aquest mercat es va portar a acabo de manera progressiva, i de moment amb contractes de gestió.
Barceló estudia també nous partners a Xina després de la fallida operació amb el gegant Plateno que els ha portat a tenir únicament dos hotels a la regió. La cadena hotelera espanyola va signar un acord de franquícia a l'estiu de 2016 amb Plateno amb l'objectiu de cedir l'explotació de la seva marca i implantar-la en un centenar d'hotels d'aquest país asiàtic en una dècada.