Els orígens de Danone, una de les multinacionals del sector de l’alimentació més grans del món i de propietat francesa, es remunten al 1919 i estan vinculats amb Catalunya. Isaac Carrasco va fundar l’empresa com un petit obrador de iogurs en ple Raval i, des de llavors, s’ha convertit en un gegant mundial amb una facturació superior als 24.000 milions d’euros.
Cosqueric: “Danone considera la tecnologia i les dades com a palanques diferencials”
Tot i tenir la seu central a França, recentment Danone ha fet una aposta rellevant per Barcelona, on ha situat el seu primer hub tecnològic de l’Estat, que es dedicarà a projectes d’innovació i digitalització i suposarà la creació d’una trentena de llocs de treball. Així, la capital catalana continua sent un pol destacat per moltes companyies que hi decideixen impulsar els seus projectes tecnològics.
“Danone considera la tecnologia i les dades com a palanques diferencials per l’empresa amb la vista posada fins al 2025”, ha explicat a VIA Empresa Nicolás Cosqueric, director de Tecnologia de Danone Iberia.
Torrent: "Inversions com les de Danone, que se sumen a les de Pepsico, Google o Microsoft, posen de manifest el potencial de Catalunya”
Cosqueric posa paraules al poder d’atracció de Barcelona: “Més enllà de la seva posició geogràfica, no hi ha gaires ecosistemes tecnològics similars a Europa. Es pot comparar a Àmsterdam o París”. Així, destaca l’ecosistema d’startups, el talent local i la capacitat d’atreure talent internacional.
“Els recursos internacionals estan disposats a acostar-se a Barcelona”, afegeix. Des de la Generalitat, el conseller d’Empresa, Roger Torrent, va posar en valor la inversió: "Inversions com les de Danone, que se sumen a les de Pepsico, Google o Microsoft, posen de manifest el potencial de Catalunya com a epicentre europeu en l'àmbit de la innovació i la tecnologia".
Què farà Danone a Barcelona?
El hub tecnològic de Danone ja està en funcionament, però en les pròximes setmanes es completarà l’equip amb una trentena de professionals. Se centrarà especialment en l’anàlisi de dades.
“Les dades són transversals a tota la companyia i es treballarà en tots els eixos: venda, eficiència, elasticitat de preus, millores operatives... Cada vegada tenim més dades”, assenyala el director de Tecnologia.
“Totes les empreses tenen moltes dades, ara les hem de preparar per a analitzar-les de manera homogènia i sistemàtica"
Un exemple és l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial per tal de preveure l’evolució dels preus i poder decidir en funció d’aquestes prediccions. “Totes les empreses tenen moltes dades, ara les hem de preparar per a analitzar-les de manera homogènia i sistemàtica. A Danone es prenen decisions basades en dades, però volem molt més coneixement de les que tenim”, exposa Cosqueric.
A més, l’ús de dades és també una via per acostar-se als clients: “Un dels grans eixos és entendre millor els consumidors i els seus hàbits”.
La digitalització del iogurt
Així, l’equip d’especialistes en dades que treballarà a Barcelona, conformat per persones d’arreu del món, tindrà la missió general de digitalitzar part del negoci de Danone. Especialment ha de suposar un impuls pels productes làctics i vegetals, aigües minerals i nutrició especialitzada.
Des de la capital catalana es lideraran projectes enfocats a aquests objectius. Així es portarà a la pràctica la presència del hub tecnològic de Danone. “Danone ha nascut a Barcelona i continuarà sent sempre una referència pel grup, és un lloc especial”, conclou Cosqueric.
Actualment, l’empresa compta amb 900 treballadors a Catalunya, distribuits entre les oficines centrals de Barcelona, la planta de làctics i vegetals de Parets del Vallès i la planta d’aigua mineral de Sant Hilari Sacalm.