L’aparició de nous operadors com Ouigo, Iryo o Avlo ha provocat que el preu de la ruta d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid s’hagi rebaixat un 65% en comparació amb l’any 2019, segons un estudi impulsat per la plataforma Trainline. L’informe també recull que el preu mitjà d’un bitllet per cobrir l’itinerari és de 35 euros. El pont aeri entre Barcelona i Madrid va pel camí de tenir un paper residual. Aquesta és una de les principals conclusions d’un informe que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència va fer públic el passat mes de juliol.
Durant l’any 2022, el 78,3% dels viatgers entre les dues ciutats van optar pels trens d’alta velocitat per dur a terme el recorregut. Recentment, Renfe també ha estat notícia després d’activar un nou servei de trens regionals a Eslovàquia, concretament entre Bratislava i Komárno. La companyia gestionarà el trajecte a través de l’operador Leo Express. Durant nou anys, el contracte inclou l’operativa, el manteniment i la venda de bitllets per una ruta que tindrà una demanda de 2,4 milions de passatgers, cada any. El camí entre les dues ciutats té una distància de 100 quilòmetres i 29 estacions. A principis d’octubre, Renfe i Leo Express van signar una aliança per accelerar l’estratègia d’expansió conjunta.
Des de l’any 2021, Renfe és propietària del 50% del capital de Leo Express. Des de l’any 2012 fins a l’actualitat, Leo Express ha consolidat la seva activitat a República Txeca, Eslovàquia, Polònia i Alemanya. En la seva estratègia d’internacionalització, Renfe busca ampliar la seva activitat a la Unió Europea com a operador, assessor i consultor fent valer el seu posicionament com a empresa líder en el sector. Les direccions de les empreses han acordat explorar, de forma conjunta, noves oportunitats de negoci per tal d’ampliar la seva activitat a l’Europa Central, tant en serveis comercials com en licitacions de servei públic, amb l’objectiu de fer un salt en la seva activitat a curt termini i créixer fins a un 80%.