• Empresa
  • La moda nupcial busca les emocions dels nuvis

La moda nupcial busca les emocions dels nuvis

El fòrum Barcelona Wedding Summit reuneix experts com Xavier Sala-i-Martin per parlar de la 4a revolució industrial quan es busca una nova identitat de marca

Botiga de la marca Mireia Vidal | Cedida
Botiga de la marca Mireia Vidal | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
22 de Març de 2018
Act. 22 de Març de 2018

Barcelona Wedding Summit, fòrum professional pioner en moda nupcial, ha constatat en la seva tercera edició la necessitat de col·locar a les persones al centre de l'estratègia de marca amb l'objectiu d'atreure el client i incrementar vendes. En el fòrum ha participat el professor i economista Xavier Sala-i-Martín ha obert la III edició de Barcelona Wedding Summit amb la ponència Què has fet de nou avui?, en la qual ha analitzat els efectes de la 4a revolució industrial i com hem de reaccionar com a persones, empreses i espècie: "No s'ha de lluitar contra la innovació sinó abraçar el canvi fins i tot quan les coses funcionen" i ha afegit que "hem de tornar a ser persones; enfront de la digitalització, hem d'oferir experiències".

També Pilar Riaño, directora de Modaes.es, ha pres la paraula amb La moda en un món global, en la qual ha valorat el pes d'aquest sector en l'economia i com afecten les regulacions del comerç a un negoci tèxtil en tendència decreixent: "Cal buscar la fórmula per frenar la lentitud del creixement de la moda, creant marques fortes sí o sí".

Imatge general de la Barcelona Wedding Summit 2018 | Cedida
Imatge general de la Barcelona Wedding Summit 2018 | Cedida 

Organitzat per Wedding Media International, Barcelona Bridal Fashion Week i la revista NP, BWS 2018 ha reunit en el Recinte Modernista de Sant Pau a més de 170 professionals del sector blanc entorn de cinc ponències sota el títol Realitat i futur del mercat bridal: 5 ways to success. El fòrum ha alertat que amb la transformació digital i els nous consumidors el canvi en les marques de moda nupcial serà constant i necessari, i l'èxit de les mateixes implica potenciar la seva identitat i adaptar-se col·locant l'experiència de compra, les emocions i la persona al centre del discurs.

El fòrum alerta que amb la transformació digital i els nous consumidors el canvi en les marques de moda nupcial serà constant i necessari

Rosa Oliva, directora de Wedding Media International, ha emplaçat els professionals del negoci bridal a sumar esforços per treballar conjuntament amb l'objectiu de superar reptes i consolidar posicions dins del clúster de la moda.

Rosa Oliva i Estermaria Laruccia | Barcelona Wedding Summit
Rosa Oliva i Estermaria Laruccia | Barcelona Wedding Summit

Després Estermaria Laruccia, directora de Barcelona Bridal Fashion Week, ha incidit en la necessitat de compartir oportunitats de present i futur en un mercat sense fronteres, convidant a les marques a fer un pas més en la seva internacionalització. La inauguració oficial ha estat a càrrec de la directora general de comerç de la Generalitat de Catalunya, Muntsa Vilalta, qui ha destacat que el creixement d'exportacions és un bon senyal de la salut que gaudeix el sector nupcial al mercat.

Quan el client entra a la botiga

També l'especialista en retail de Kendu, Javier de Mora, ha analitzat solucions creatives per a punts de venda en la seva ponència Experiències in Store, en la qual ha assenyalat "la necessitat de generar experiències en tenda que han de ser excel·lents". Sorprendre, transmetre emocions, personalitzar, crear atmosferes cinc sentits, buscar l'efecte wow destacant la "convergència entre tenda física i ecommerce" han de formar part de l'experiència de compra segons aquest expert. Inmaculada Urrea, experta en branding, ha incidit en la seva ponència Crear marca en núvies amb un discurs provocador en els errors més comuns de l'univers bridal, la falta d'identitat: "És important distingir qui em ven què" afegint que "tota marca vol ser significativa i mai significarà el mateix per a tots". Per a Urrea "si no hi ha desig de marca, aquesta espurna, no va a haver-hi seducció de compra, ni venda. Perquè ocorri, les persones han d'estar al centre de la marca".

Per acabar, el professor de IESE José Luis Nueno ha tancat la jornada amb The future of the bridal store, un estudi sobre l'evolució i reptes als quals s'enfronten els punts de venda del negoci nupcial amb la revolució digital: "És necessària una transformació tecnològica en els punts de venda" i destaca que "les tendes físiques són bastants clàssiques, recomano observar tendes online que obren tendes físiques perquè són més innovadores".