Fira de Barcelona, a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, llança un nou esdeveniment per mostrar al món la potència econòmica, social, cultural, gastronòmica i internacional del sector vitivinícola de l'Estat espanyol. Barcelona Wine Week (BWW), que tindrà lloc del 3 al 5 de febrer de 2020 en el recinte de Montjuïc, neix de l'emancipació de l'espai dedicat al vi, Intervin, a la fira Alimentària.
El vi es mostrarà com una de les principals indústries productores i exportadores de l'economia espanyola, però també com a element vehicular del territori, com a inspirador de l'art, com a senyal d'identitat de cultures i paisatges, com a experiència gastronòmica i turística. Amb aquesta proposta de valor i la previsió de reunir prop de 600 cellers, Barcelona Wine Week irromp en el panorama firal per alçar-se com la major trobada del sector a l'estat davant els operadors nacionals i internacionals.
El nou esdeveniment recull la dilatada trajectòria d'Intervin dins d'Alimentaria i ofereix en un innovador format una plataforma disruptiva i única en la qual aprendre, viatjar, viure experiències sensorials i fer negocis. De caràcter biennal, BWW se celebrarà al Palau 8 del recinte de Montjuïc i s'articularà en funció de la gran diversitat de zones productores de tot l'estat. Així mateix, els cellers participants ho faran en base a un format de disseny innovador que promourà la presència igualitària i uniforme entre les marques.
El director general d'Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, explica que "el nou saló és un 'spin off' d'Alimentaria que sorgeix com a resultat del pes i importància del sector vitivinícola espanyol i com a resposta a la pròpia demanda de les empreses i entitats del món del vi a la recerca d'una nova plataforma d'internacionalització ".
El territori com a eix vertebrador
Barcelona Wine Week oferirà una posada en escena "única, transformadora i inspiradora, amb l'objectiu de convertir-se en l'aparador de referència del sector i en un fidel reflex de les singularitats pròpies del panorama vitivinícola nacional", explica el president de la DO Cava i del nou saló, Javier Pagès. "El nou esdeveniment permetrà captar la globalitat de l'enorme patrimoni cultural i nutricional que fa que el vi sigui un dels pilars de la Dieta Mediterrània", subratlla Pagès.
Negoci, cultura i tendències
BWW serà, així mateix, un saló multidisciplinar i versàtil, un referent únic en el seu gènere gràcies a la seva àmplia oferta, la seva ubicació i a les oportunitats de formació, experiència i negoci que oferirà als professionals participants. "L'intercanvi comercial és una de les nostres màximes prioritats, ja que busquem fomentar les oportunitats de negoci entre les empreses participants, grans i petits cellers, així com grups importadors i distribuïdors de vi", subratlla J. Antonio Valls.
El programa de l'esdeveniment es completarà amb diversos espais de dinamització com BWW Trends que, en línia amb les últimes tendències del mercat, acollirà cellers productors de vins biodinàmics, ecològics, i d'alta muntanya. També hi haurà àrees destinades a vins escumosos i generosos, espais destinats als complements i parament, i àrees específiques per a la cocteleria i la restauració.
Per la seva banda, a The Wine Hub se succeiran tastos, maridatges, conferències i diverses sessions formatives de primer nivell. La trobada permetrà conèixer diversos aspectes del món del vi vinculats a l'art i la cultura, com la seva influència en la literatura, el cinema o la música, recreant així una atmosfera diferencial.
Salons referents
Barcelona Wine Week (BWW) se suma a la cartera d'esdeveniments internacionals referents a Europa i Llatinoamèrica dedicats al sector alimentari que organitza Alimentaria Exhibitions, societat de Fira de Barcelona. Entre ells, Alimentària i Hostelco a Barcelona (20-23 abril 2020); Alimentaria & Horexpo Lisboa (24-26 març 2019); Expo ANTAD & Alimentària Mèxic (5-7 març 2019); Alimentària FoodTech (6-9 octubre 2020); i Fòrum Gastronòmic Barcelona (18-20 novembre 2019).