Les dificultats que experimenten certes empreses a l'hora d'atraure talent rau en la manca de capacitat per enamorar amb les seves propostes. Així ho considera CarmeCastro, CEO de Kainova i coach empresarial, qui apunta que l'atracció de talent es veu influïda directament per tres elements crucials: el propòsit de l'empresa, el projecte professional ofert al treballador i la retribució econòmica i emocional.
Destacant la importància d'un projecte laboral, Kainova assenyala que un 90% de les petites i mitjanes empreses no tenen una proposta de valor atractiva que motivi el professional a unir-se a l'empresa, un projecte que permeti desenvolupar el seu talent, habilitats i coneixements, dins de l'organització. D'altra banda, l'experta assenyala que en el context laboral actual s'ha girat la truita: si abans eren les empreses les que escollien els treballadors, són ara els professionals els que escullen a quines companyies volen incorporar-se.
8 de cada 10 empreses reconeixen tenir dificultats per trobar els treballadors que cerquen
Per a Kainova, aquests factors estarien darrere d'estadístiques com les que mostra Adecco, que apunta que vuit de cada deu empreses reconeixen tenir dificultats per trobar els treballadors que cerquen. És per aquest motiu que Castro considera la importància de transformar el teixit empresarial cap a un model centrat en el talent: "Un professional que troba un entorn propici per al seu desenvolupament i rep reconeixement tant en termes econòmics com emocionals, generalment no buscarà noves oportunitats a altres llocs per dur a terme la seva carrera laboral, perquè s'entusiasmarà amb el projecte en què participarà".
Amb l'objectiu d'abordar aquesta problemàtica actual, la CEO de Kainova proposa seguir dues pautes principals: definir el propòsit de l'empresa, establint amb claredat la missió i visió, i definir el projecte: "És necessari oferir als professionals un projecte que els permeti desenvolupar el talent, les habilitats i els coneixements dins de l'organització", afegeix Castro.