El BBVA ha iniciat una campanya publicitària dirigida específicament als accionistes del Banc Sabadell. La idea és convèncer-los dels avantatges que consideren que l'oferta pública d'adquisició (OPA) generarà a tots ells. Ho han anunciat a través d'un comunicat en què han presentat una pregunta: "Com podria ser el nostre banc?"
A aquesta "qüestió retòrica" contesten els mateixos accionistes del BBVA, compartint de forma personal la seva visió sobre les fortaleses que tindria la nova entitat en termes de complementarietat de les entitats, inversió en tecnologia, competitivitat a escala global o equip. Es tracta de reflectir les opinions personals de cada un dels accionistes que han participat en la campanya i, per aquest motiu, des de l'entitat basca asseguren que tots ells responen sense cap guió preparat.
Entre les conclusions a les quals arriben els protagonistes dels vídeos destaquen que la unió donarà lloc “al millor equip de professionals del sector de la banca nacional”, que facilitarà unir “negocis tan complementaris i tan necessaris a la vegada” o que permetrà “competir de forma més sòlida”, en tots els mercats, no només l’europeu.
CNMC i CNMV encara han de resoldre l'OPA
El BBVA ha informat que la campanya estarà present a televisió, ràdio, plataformes digitals i mitjans exteriors. Tot plegat arriba una setmana després que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) decidís portar la seva anàlisi de l'OPA a la fase 2, cosa que allarga el procés uns mesos més. En paral·lel, la Comissió Nacional dels Mercats de Valors (CNMV) també ha d'autoritzar l'oferta, fet que podria arribar un cop es conegui la decisió de Competència o una mica abans.