• Empresa
  • La pela d'ou, el nou material per fer electrodomèstics

La pela d'ou, el nou material per fer electrodomèstics

L'empresa d'electrodoméstics turca Beko aposta per l'economia circular i el reciclatge en els seus productes

Beko, la marca d'electrodomèstics turca | Europa Press
Beko, la marca d'electrodomèstics turca | Europa Press
Barcelona
28 de Setembre de 2021

“Un món sostenible és possible si comencem a treballar ara mateix”. Amb aquestes paraules inaugurava el CEO de Beko, Hasan Ali Yardimci, un acte per commemorar i reclamar la sostenibilitat i la cura del medi ambient, una lluita contra rellotge. Beko, és una empresa d’electrodomèstics turca capficada en mantenir l’economia circular i el reciclatge com a pilars essencials de la seva filosofia. Tot i la seva lluita, a Catalunya -i sent una mica ambiciosos arreu del món- és més coneguda per lluir el seu logotip al centre de les samarretes del Barça, convertint-se en el seu fidel patrocinador.

L’empresa d’electrodomèstics aposta per l’energia neta i l’economia circular, o almenys això explica Manuel Rollo, director de màrqueting de Beko Iberia: “Tenim un compromís amb el planeta que va molt més enllà de la sostenibilitat”, afirma. Amb l’ambiciós objectiu de convertir-se en la primera empresa d’electrodomèstics que genera productes de zero emissions, Beko opta per començar a utilitzar materials nous, però molt coneguts, simplement mai utilitzats en la fabricació de productes: és el cas de la pela d’ou, que utilitzen per fabricar les oueres de les neveres; les xarxes de pescar o les ampolles de plàstic: “Hem aconseguit utilitzar 58 milions d’ampolles de plàstic reciclades en 2 anys provocant una reducció d’emissions de 2200 tones”, somriu el director de màrqueting de la companyia.

Chávez: “Els experts avisen que estem entrant en la sisena extinció i això hauria de ser el detonant del canvi”

I és que Beko no només vol incrementar les seves vendes i guanyar notorietat, sinó que busca invertir en tecnologies eco i apostar pel seu funcionament per tal de canviar totalment la mentalitat del consumidor, ja que tal com explica Rollo “el 90% dels espanyols són més sensibles a la cura del medi ambient que abans”. Un fet, que també ve de la recent etapa de pandèmia que hem viscut i la necessitat d’obrir els ulls i posar sobre la taula els problemes reals que afecten la població mundial: “Els experts avisen que estem entrant en la sisena extinció i això hauria de ser el detonant del canvi”, descriu Brenda Chávez, periodista i especialista en dades i sostenibilitat convidada a l’acte de l’empresa d’electrodomèstics.

El paper de les empreses

La sostenibilitat i la cura del medi ambient és una filosofia que no només ha de seguir la societat, sinó que les empreses tenen molta feina per aplanar el camí. En aquest sentit, Chávez recorda que “estem en una situació crítica”, i per tant les empreses han de posar en funcionament totes aquelles mesures necessàries per a vendre i produir els seus productes de manera favorable pel medi ambient: “Està en les mans de les empreses començar a canviar els seus hàbits i les seves produccions, pel bé de tots”, descriu la periodista.

Yardimci: “Tenim aprovat un pressupost de 50 milions d’euros per invertir en sostenibilitat fins al 2030”

Pel que fa al compromís de les empreses, Beko ja s’ha marcat objectius verds pels pròxims cinc anys. “Tenim aprovat un pressupost de 50 milions d’euros per invertir en sostenibilitat fins al 2030”, explica el CEO de la companyia d’electrodomèstics. Unes xifres que tal com confirmen les dades de l’empresa, els portarien a produir amb emissions netes de cara l’any 2050: “Optimitzar la duració dels nostres productes i adaptar-los a les noves eres ens fa tenir una mirada sostenible”, afegeix Rollo.

Consum responsable

Però les empreses no tenen la clau per acabar amb el canvi climàtic, la responsabilitat també recau en els països i en petita escala en les cases de tots els consumidors. Optar per la sostenibilitat en els productes que comprem no és una tasca fàcil, sobretot perquè els productes ecològics i sostenibles acaben sent més cars: “Ens hem d’allunyar del pensament que la sostenibilitat és cara, perquè potser paguem un preu més alt, però a llarg termini acaba sortint més barat”, afirma Chávez. No és cap secret doncs, que hi ha una resistència per part del consumidor a consumir productes que tenen cura del medi ambient, per això empreses com Beko centren les seves energies a canviar els hàbits de consum dels seus clients: “Nosaltres ens movem en tres franges; la reducció de l’empremta de carboni, el tancament de l’economia circular, i sobretot la reducció de l’impacte en els nostres consumidors”, reflexiona el director de màrqueting de la companyia.

Beko vol convertir-se en una empresa de referència. Amb les seves polítiques mediambientals i la posada en marxa de la fabricació d’electrodomèstics fets amb materials poc comuns, però reciclats, la companyia està aconseguint posicionar-se en un mercat que, potser a partir d’ara, la recordarà com l’empresa sostenible que patrocina al Barça.