• Empresa
  • L'energia dels 'speakers' també arriba a casa

L'energia dels 'speakers' també arriba a casa

La sala virtual del Bizbarcelona s'estrena amb diferents ponències que evidencien les ganes de participants i conferenciants de veure's i de ser escoltats en xarxa

streaming bizbarcelona
streaming bizbarcelona
Neus Navarro | VIA Empresa
Exdirectora de VIA Empresa
València
21 de Setembre de 2020
Act. 21 de Setembre de 2020

Després de mesos i mesos de devorar webinars i seguir amb els ulls aplomats els directes de YouTube, l'emissió en streaming d'una conferència que se celebra físicament a Barcelona és una gran notícia. I una bona, més encara sent dilluns de setembre. Aquesta jornada d'inauguració de la primera fira presencial que torna a Fira de Barcelona després de la crisi per la Covid-19 ha suposat també l'estrena de les sales virtuals del Bizbarcelona i el Saló Ocupació, els dos salons que s'han donat la mà per reactivar els negocis. I també des de casa, des d'on s'ha pogut seguir bona part de les seues conferències, es percep el bon rotllo, l'optimisme i les ganes de tornar a la 'normalitat' de tots els participants.

 

El cofundador i president d'Active Development i professor d'innovació, emprenedoria i direcció general en ESADE, Joan Riera, ha estat un dels primers ponents a ser escoltats també des de casa. Riera, amb un to optimista, ha explicat els tips per innovar i fer el viatge "de la idea al negoci", però tot en temps de la Covid necessita una segona lectura. "Sempre pensem a fer les coses més endavant, fins i tot quan ens jubilem, però un dels efectes de la Covid és que 'ara o mai', és alguna cosa que ja s'està donant, un efecte positiu de la pandèmia. Per tant, l'ordre és saber què volem ser, fer-ho i arribar així a la prosperitat econòmica", explica Riera.

Riera: "Un dels efectes de la Covid és que 'ara o mai', és un efecte positiu de la pandèmia"

"Estem en un moment de canvi, sembla que això serà la travessia del desert, però sempre, cada crisi us asseguro que és un moment idoni per a emprendre: la gent es paralitza, hi ha un canvi brusc perquè sorgeixen oportunitats i a més, la necessitat aguditza l'enginy", argumenta el professor. Com si res no haguera passat, la conferència de Riera ha seguit els camins habituals de tota xerrada: timing controlat (controladíssim en el seu cas!), slide en pantalla, un auditori participatiu al qual ha animat a participar a última hora i absència de mascareta, només per al ponent i en el moment de la conferència. El protocol Covid mana.

 

Amb la mateixa il·lusió i energia s'ha presentat una hora més tard que Riera l'experta en vendes Mónica Mendoza, autora de diferents llibres: "El Zoom està molt bé però des d'allí no es rep els vostres ànims", ha explicat, reconeixent que durant el confinament va haver de reinventar-se per vendre's a través de les xarxes socials, ja que el B2B, on és especialista, estava vetat. "Vaig haver de pensar com ho feia per a pagar la hipoteca sense poder veure els meus clients", ha contat.

Mendoza: "El Zoom està molt bé però des d'allí no rep els vostres ànims" 

De formació psicòloga, la conferenciant aquest dilluns ha vinculat la intel·ligència emocional amb la superació dels canvis. "Com més intel·ligents emocionalment sigueu, més fàcil tindreu superar els canvis per als quals no estàveu preparats, com aquest que acabem de passar", ha recordat. Canvi com el que ha generat la pandèmia entre el col·lectiu emprenedor, entre el qual es troba, i per als quals ha enviat ànims i molta confiança. "O t'adaptes o t'adapten", ha recordat.

Amb un discurs distés i molt pròxim al públic, tot i la distància social i la mascareta de tothom, Mendoza ha fet riure (i pensar) als assistents amb l'anècdota d'un taxista malagueny que va ser l'únic que va acceptar portar-la en el cotxe fins a Benalmádena, tot i no tenir diners en efectiu per pagar la carrera. "Em va dir que em portava fins a un caixer de laCaixa... i ara s'ha comprat un TPV i sempre que viatjo allà, li truco a ell. La resta dels seus companys, amb les mans al volant, es queixaven de què els clients només paguem en targeta i que els bancs els cobren molta comissió". El que deia, adaptació al canvi.